ההצעה של לפיד לנתניהו: "24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר"

בעקבות המתיחות בקואליציה והאיום של בן גביר על ראש הממשלה נתניהו, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מציע שוב לנתניהו רשת ביטחון פוליטית כדי לאשר עסקת חטופים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/04/24 13:13 כט באדר ב'

ההצעה של לפיד לנתניהו: "24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר"
לפיד, , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

המגעים האינטנסיבים לעסקת חטופים לצד העיכוב בכניסת כוחות צה"ל לרפיח עוררו הבוקר (ב') מתיחות בממשלת נתניהו, שהגיע לשיאה עם איום מפורש של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאיים כי יפסיק לתמוך בנתניהו.

בעקבות המתיחות, ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד הודיע שוב לנתניהו כי יתן לו רשת ביטחון במידה ומגעים לעסקה להחזרת החטופים יאיימו על יציבות הממשלה, לפיד כתב: "מזכיר לראש הממשלה למול שותפיו המשיחיים: יש עתיד מוכנה לתת בכל רגע נתון רשת בטחון מלאה לעסקת חטופים. 24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר וסמוטריץ׳. הגיע הזמן להחזיר אותם הביתה, עכשיו".

האיום והדרישה של בן גביר וסמוטריץ'

השרים בן גביר וסמוטריץ

השרים בן גביר וסמוטריץ' | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נזכיר כי מוקדם יותר היום אמר השר איתמר בן גביר: "אם ראש הממשלה נתניהו יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".

בנוסף, בשעה זאת מקיימת סיעת 'הציונות הדתית' ישיבה דחופה במשרד האוצר בעקבות מה שנראה כהפסקת הלחימה ברצועת עזה. במפלגה מודאגים מסיום של התמרון הקרקעי וסמוטריץ' דורש לכנס את הקבינט המורחב עוד הערב.