מתיחות בממשלה: זאת הדרישה של סמוטריץ' מנתניהו

ההחלטה להוציא את כוחות צה"ל מחאן יונס הביאה למתיחות בקואליציה, בן גביר מאיים על נתניהו, סמוטריץ' זימן את חברי הכנסת שלו ויצא בדרישה חדשה מנתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/04/24 12:02 כט באדר ב'

מתיחות בממשלה: זאת הדרישה של סמוטריץ' מנתניהו
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

יציאת כוחות צה"ל המתמרנים מדרום רצועת עזה הביאה למתיחות בקואליציה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זימן את חברי סיעתו להתייעצות דחופה, בסיעתו מודאגים ממה שנראה כמו סיום המלחמה בעזה. גם השר בן גביר שיגר איום לנתניהו אם לא יתבצע תמרון ברפיח, ואפילו חברי כנסת בליכוד הופתעו מהמהלך.

סמוטריץ' דורש: קבינט מורחב עוד הערב

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה ובו העלה דרישה מנתניהו, לכנס במיידי את הקבינט המדיני בטחוני לפגישה שתתקיים עוד הערב, זאת על רקע הדיווחים על הפסקת המלחמה.

במכתב ששיגר לראש הממשלה נתניהו, כתב השר סמוטריץ׳, "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה.

"זו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים"

הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים ואנו רואים כי החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ללא אישור או עדכון הקבינט המורחב תחת לחצים בינלאומיים שפוגעים במומנטום של המלחמה ובאינטרסים הביטחוניים שלנו".

לוחמי אגוז ברצועה, חרבות ברזל

לוחמי אגוז ברצועה, חרבות ברזל, צילום: דובר צה"ל

סמוטריץ' הוסיף: "אני כבר מתריע שבועות ארוכים שבמקום להוריד את הרגל מהגז אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. לכן אני חוזר על דרישתי לכנס את הקבינט המדיני המורחב עוד הערב לדיון דחוף בנושא".