מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברקע העסקה המתגבשת: סמוטריץ' זימן את חברי המפלגה ל-"התייעצות דחופה"

דרמה פוליטית: יו"ר מפלגת הציונות הדתית זימן את חברי המפלגה ל-"התייעצות דחופה". הרקע - ההסכם המתגבש מול חמאס ויציאת הכוחות מרצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 09:14 כט באדר ב'

ברקע העסקה המתגבשת: סמוטריץ' זימן את חברי המפלגה ל-"התייעצות דחופה"
סמוטריץ'. , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע הדיווחים על התקרבות להסכם בין ישראל לחמאס, יו"ר מפלגת הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' מכנס היום את חברי המפלגה להתייעצות דחופה בכנסת. בהודעה שהפיצה המפלגה נכתב כי חברי המפלגה זומנו "לעדכונים ולהתייעצות דחופה הבוקר בכנסת".

מקור מצרי בכיר: היתכנות לעסקה בין ישראל לחמאס בתוך יומיים

כזכור, מוקדם יותר ערוץ החדשות המצרי "אל-קאהירה" דיווח מפי מקור מצרי בכיר כי חלה התקדמות לקראת הגעה להסכם סופי בין ישראל לחמאס ו-"הוסכמו הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים המעורבים". במסגרת פריצת הדרך במגעים לעסקת חטופים, לפי המקור המצרי, משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו תוך יומיים כדי להסכים על תנאי העסקה הסופית. במקביל, גם המשלחות מטעם ישראל וארה"ב צפויות לעזוב בקרוב את קהיר.

צה"ל עזב את חאן יונס אחרי ארבעה חודשי לחימה

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה, לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו אתמול מרצועת עזה. אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור ארבעה חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה. כך על פי דורון קדוש.