מתן כהנא כתב נאום לנתניהו: "אתה בטוח מסכים"

חבר הכנסת מתן כהנא כתב נאום עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לצאת לבחירות במועד מוסכם, "מתי שהוא לא יהיה לך מנוס מלשאת כזה נאום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/04/24 13:14 כח באדר ב'

מתן כהנא כתב נאום לנתניהו: "אתה בטוח מסכים"
מתן כהנא עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בצל המחלוקת בממשלה, בין מפלגת המחנה הממלכתי לשאר המפלגות על מועד מוסכם לבחירות, חבר הכנסת מתן כהנא החליט לנקוט בצעד יצירתי וכתב עבור ראש הממשלה נתניהו נאום בו הוא לוקח אחריות.

כהנא פנה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, הכנתי לך נאום: "אני אחראי". עדיף שתשא אותו מוקדם ככל האפשר. עמוק בלב אתה בטוח מסכים עם כל מילה ויודע שמתי שהוא לא יהיה לך מנוס מלשאת כזה נאום".

בנאום עבור נתניהו כתב כהנא: "הדבר המסוכן ביותר לקיומינו הוא השסע החברתי החוזר לרחובותינו. מהמצב הקשה בו אנו נתונים נוכל לצאת רק ביחד. כאשר אנו מפוצלים ומשוסעים לא נוכל להתגבר על האתגרים העצומים בפניהם אנו עומדים. כולנו יודעים שכאשר אנו מאוחדים אין כוח בעולם שיכול לנו. אזרחי ישראל, כראש ממשלת ישראל בשנה וחצי האחרונות וכמי שהיה כאן ראש ממשלה ב-15 מתוך ה-16 שנים האחרונות, אני האחראי. אני האחראי לדברים הטובים שקרו בשנים האלה ואני האחראי למצב בו מדינת ישראל נמצאת כיום.

"מבקש מאזרחי ישראל לעצור את ההפגנות"

ההפגנות בתל אביב הערב

ההפגנות בתל אביב, צילום: Erik Marmor,Flash90

אחריות, מעצם טבעה, אינה ניתנת לחלוקה. אני משוכנע שיש אנשים וממלאי תפקידים נוספים שיש להם אחריות ברמות כאלה ואחרות, דבר אשר יתברר בעבודתה של וועדת חקירה ממלכתית, אבל אדגיש שוב - כראש הממשלה האחריות העיקרית מונחת על כתפי".

כהנא הוסיף עבור נתניהו: "אני מכריז ומבקש את הדברים הבאים: מדינת ישראל תצא לבחירות כלליות שיתקיימו בספטמבר 2024. כלל ההנהגה חייבת לקבל אמון מחודש מהציבור. מתוקף אחריותי אני מודיע בזאת שלא אתמודד בבחירות ואפרוש מהחיים הפוליטיים. אני מפציר בחברי הכנסת יאיר לפיד ואביגדור ליברמן להכנס עוד היום לממשלת החירום שתפעל עד הקמתה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות. אני מבקש מאזרחי ישראל לעצור את ההפגנות ברחובות, ולאפשר מערכת בחירות שקטה ככל האפשר".