סקר חדש: ארבע מפלגות צמודות לאחוז החסימה - לפיד מתחיל לנסוק

הסערות האחרונות ממשיכות לשנות את מפת המנדטים ובסקר חדש לא פחות מארבע מפלגות עומדות על סף אחוז החסימה. מגמת ההיחלשות של גנץ ונתניהו נמשכת ודווקא לפיד הוא זה שמרוויח. | הסקר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/24 10:12 כו באדר ב'

סקר חדש: ארבע מפלגות צמודות לאחוז החסימה - לפיד מתחיל לנסוק
לפיד, המרוויח הגדול, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

השבוע האחרון היה סוער גם מהבחינה הפוליטית והלוחות הטקטונים בפוליטיקה הישראלית מתחילים לזוז. לאחר פרישת גדעון סער ממפלגתו של בני גנץ, נאם השבוע חבר הקבינט המצומצם ודרש ללכת לבחירות מוסכמות. ברקע כל אלה והמלחמה שברקע, דווקא גנץ הוא הנפגע העיקרי ולמרות שהוא מוביל בבטחה את טבלת המנדטים, הוא נמצא במגמת ירידה.

הנפילה של גנץ

בסקר של "מעריב" שנערך על ידי לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All זוכה גנץ ל-32 מנדטים בלבד, ירידה של 9 מנדטים תוך מספר שבועות. אך גם בליכוד לא יכולים להתנחם וגם הם יורדים בשני מנדטים ועומדים על 17.

זה שעולה וזה שיורד

נתניהו וגנץ, מגמת ירידה. צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יאיר לפיד יכול לחייך

המתאושש הגדול הוא יאיר לפיד שזוכה ל-15 מנדטים, עלייה של שלושה מנדטים ואילו ישראל ביתינו של ליברמן יציבה על 11 מנדטים. ש"ס ועוצמה יהודית שומרות על יציבות עם 9 מנדטים וכך גם יהדות התורה עם 6.

הדרמה ממשיכה גם בתחתית הטבלה שם לא פחות מארבע מפלגות עומדות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים: הציונות הדתית, הימין הממלכתי, מרצ ורע"מ. חד"ש-תע"ל זוכה בסקר ל-5 מנדטים ואילו מפלגות בל"ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

סמוטריץ

סמוטריץ', לא מתרומם, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הסקר המלא:

המחנה הממלכתי - 32 מנדטים

הליכוד - 17 מנדטים

יש עתיד - 15 מנדטים

ישראל ביתנו - 11 מנדטים

ש"ס - 9 מנדטים

עוצמה יהודית - 9 מנדטים

יהדות התורה - 6 מנדטים

חד"ש-תע"ל - 5 מנדטים

הימין הממלכתי - 4 מנדטים

הציונות הדתית - 4 מנדטים

רע"מ - 4 מנדטים

מרצ - 4 מנדטים