מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חברת הכנסת מהליכוד: שותפה לתפיסה החרדית. יותר בחורי ישיבה - יותר ביטחון

שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן השיבה במהלך ריאיון כי היא תומכת בבחורי הישיבות בסוגיית הגיוס: "אני שותפה לתפיסה החרדית שככל שיש יותר בחורי ישיבות שלומדים תורה כך מצב הביטחון של ישראל טוב יותר"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/04/24 21:05 כד באדר ב'

חברת הכנסת מהליכוד: שותפה לתפיסה החרדית. יותר בחורי ישיבה - יותר ביטחון
ישיבת פונוביץ', אילוסטרציה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

שרת ההסברה לשעבר, גלית דיסטל אטבריאן, השיבה במהלך ריאיון ליעקב גרודקה ברדיו "קול ברמה" כי היא "שותפה לתפיסה החרדית שככל שיש יותר בחורי ישיבות שלומדים תורה כך מצב הביטחון של ישראל טוב יותר". דיסטל טענה כי הביקורת על הפטור לבחורי הישיבות נובעת מחוסר הבנה של המגזר החרדי. "הם לא מבינים שזה לא פרזיטיות ולא פחד ממלחמה ולא אגואיסטיות".

השרה דיסטל, בקשתה סורבה

גלית דיסטל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"מי שיש לו תפיסה רוחנית יודע כמה הם נחוצים"

חברת הכנסת הוסיפה כי "מי שיש לו תפיסה רוחנית יודע כמה הם נחוצים. אני שקטה מאוד כשאני יודעת שכשהילדים שלי משרתים בצה"ל, תלמידי חכמים מתפללים עליהם. אני שקטה מאוד. מי שאין לו תפיסה רוחנית - זה כמו לדבר מנגה וממאדים. כמו שני יקומים מקבילים".

"החברה החילונית מעדיפה לכעוס במקום לצאת מהקופסה"

עם זאת, דיסטל הבהירה כי החל מהשביעי באוקטובר התפיסה בצה"ל השתנתה ובצבא הבינו כי חסרות ידיים נוספות. לדבריה, במסדרונות הכנסת הוצעו פתרונות יצירתיים רבים לסוגיה אך מדובר ב-"מקרה קלאסי שבו החברה החילונית מעדיפה לכעוס במקום לצאת מהקופסה".

"כל מה שחרדי צריך להרגיש מוגן"

דיסטל ציינה מספר פתרונות שהוצעו ויאפשרו את השתתפותם של החרדים בעול הצבאי והאזרחי: "שמירה בבט"ש, שירות לאומי, קיצור שירות ופתיחת בסיסים שהם ידידותיים לציבור החרדי. כל מה שחרדי צריך להרגיש מוגן, שהוא יישאר חרדי גם אחרי הצבא".