סערת הגיוס ההלם, המכה שספגו החרדים והמתקפה על היועמש"ית - משבר בממשלה

הודעת היועמ"שית תפסה את הסיעות החרדיות בהלם מוחלט, שם מנסים להבין איך להתמודד עם האיום על התקציבים ותוקפים את נתניהו | בליכוד מאשימים את היועמ"שית: "לא מעניין אותה שוויון בנטל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/24 13:59 יח באדר ב'

ההלם, המכה שספגו החרדים והמתקפה על היועמש"ית - משבר בממשלה
נתניהו, גפני וגולדקנופף, צילום: Flash90

למכה כזאת לא ציפו במפלגות החרדיות, אחרי שנים של סחבת בבג"ץ והארכה חוזרת ונשנית של הפטור מגיוס לבני ישיבות, הטילה היועצת המשפטית לממשלה פצצה של ממש על הקואליציה השאננה והודיעה כי יש לגייס את בחורי הישיבות ולהתחיל לשלול את התקציבים מהישיבות החרדיות באופן הדרגתי.

בקואליציה ניסו למשוך זמן וחשבו ששוב המשבר ייפטר ברגע האחרון, ההודעה של מיארה תפסה את הסיעות החרדיות "בהלם מוחלט" כפי שאמר גורם בכיר ביהדות התורה. כעת מקווים בממשלה כי מיארה לפחות תאפשר את הגעת התקציבים בחודשים הקרובים ולא תוביל לשלילה מיידית שתפגע בישיבות.

מתקפה קשה על היועמ"שית: "רוצה להפיל את הממשלה"

היועמ"שית

היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

בכיר בקואליציה תקף את היועמ"שית ואמר בשיחה עם "חדשות כיפה": "לא מעניין אותה להגביר את השוויון בנטל, רק להפיל את הממשלה ולהוביל לבחירות". במפלגות החרדיות בחרו דווקא להאשים את נתניהו ואמרו ל"כיפה: "נתניהו הפך אותנו לכלי משחק במאבק שלו מולו היועמ"שית". כדי להבין את השאננות של בכירי הממשלה צריך להבין שב-48 השעות שקדמו להודעת היועמ"שית לא התקיימו מגעים בניסיון להגיע להסכמות על חוק גיוס וציפו לקבל עוד הארכה.

גפני: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס הבוקר למשבר ואמר: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת. אחרי אלפיים שנות גלות עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו וזה בזכות לומדי התורה שממשיכים את המסורת. אני מברך את החיילים שמסכנים את נפשם בעזה וכאן בגבול הצפון, אני מתפלל עם כל עם ישראל שיחזרו הבייתה בריאים ושלמים, אבל בלי לומדי תורה אין לנו עתיד ולכן צריך לשמר אותם בכל הכוח האפשרי".