גנץ מכחיש: לא התניתי את שירות החרדים בבחירות

אחרי הדיווחים לפיהם גנץ הציע לחרדים עסקה של חוק גיוס בהסכמה בתמורה לתאריך מוסכם לבחירות - יו"ר המחנה הממלכתי מכחיש: "לא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג”ץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/24 11:43 יח באדר ב'

גנץ מכחיש: לא התניתי את שירות החרדים בבחירות
בני גנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר חוק הגיוס מטלטל את הקואליציה. בעקבות אי ההסכמה בין החרדים לנתניהו ובין נתניהו ליועמ"שית, דווח שוב כי ישנם מגעים בין יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ למפלגות החרדיות, תמיכה של גנץ בחוק גיוס בהסכמה בתמורה לתאריך מוסכם לבחירות.

גנץ הכחיש הבוקר (ה') את הדיווחים וכתב: "בחודשים האחרונים, אנשיי ואני נפגשנו עם בכירים חרדים רבים, ואמרנו להם שלטובת עם ישראל, החברה הישראלית ולטעמי גם לטובת החברה החרדית, צריך להגיע מבעוד מועד למתווה גיוס מוסכם על בסיס מתווה השירות הישראלי שבנינו חברי גדי איזנקוט ואני".

גנץ: "לא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג"ץ"

"‏ניסינו להסביר שאחרי ה-7.10, גם החברה החרדית חייבת להבין שמשהו השתנה. שיש לנו הזדמנות לתיקון היסטורי, שגם יחזק אותנו כעת במלחמה. ‏לצערי, לא הצלחנו להגיע להסכמות בינינו ולגשר על הפערים - ואני עדיין מקווה, שלא מאוחר מדי".

גנץ הוסיף: "מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות, ולא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג"ץ, ולא לתת מענה לצורכי צה"ל והחברה הישראלית כפי שהציעה הממשלה עד כה. ‏כפי שחזרתי ואמרתי לאורך כל התקופה: ‏פתרון לגיוס – כן, פטור מגיוס - לא".