חוק הגיוס מטלטל את הקואליציה: הסיבות לדחיית ישיבת הממשלה

הממשלה הייתה אמורה להתכנס ולאשר בין היתר גם את חוק הגיוס השנוי במחלוקת. אלא ששורת קשיים שהתגלעו הובילה לדחיית ישיבת הממשלה למועד לא ידוע. נתניהו מנסה לגשר על הפערים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 11:20 טז באדר ב'

חוק הגיוס מטלטל את הקואליציה: הסיבות לדחיית ישיבת הממשלה
נתניהו והשרים, קשיים מצד היועמ"שית, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ישיבת הממשלה שאמורה להיערך היום (ג') בשעה 12:00 נדחתה וכרגע לא ברור מתי תתקיים. הסיבה לכך היא המחלוקת סביב חוק הגיוס שהיה אמור לעלות היום להצבעה בממשלה. ראש הממשלה נתניהו עסק הבוקר בקיום שיחות עם חברי הכנסת החרדים וכאלה בליכוד שלא היו שבעי רצון מהחוק.

היועמ"שית מסרבת לתמוך בחוק הקיים

בתוך כך, התגלעו גם קשיים משפטיים שהיוו את הסיבה המרכזית לדחיית ישיבת הממשלה. היועמ"שית שהצהירה כי לא תתמוך בחוק כל עוד הוא נשאר בדומה לטיוטת החוק הראשונית, הערימה הבוקר קשיים גם לאחר שסעיף הפטור עד גיל 35 בוטל.

היועמ"שית

היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

במכתב ששלח היועץ המשפטי של משרד האוצר אתמול, הוא התריע כי בחוק הנוכחי לא קיימות מכסות אמיתיות בנוגע לגיוס החרדים וכי "עיון ראשוני במתווה מעלה חשש אמיתי כי אין בו שינוי משמעותי של המצב הקיים".

גנץ ואייזנקוט יגיעו לישיבת הממשלה

לחוק כזכור, מתנגדים כל שרי המחנה הממלכתי וגם שר הביטחון גלנט השוהה בארצות הברית. השרים גנץ ואייזנקוט יגיעו היום לישיבת הממשלה לכשתתקיים על מנת להציג את עמדתם נגד החוק. אתמול דיבר גנץ גם נגד הטיוטה החדשה של החוק והגדיר אותה "קו אדום" ואיים בפרישה מהממשלה.