מתקפלים: בממשלה משנים סעיף דרמטי בחוק גיוס החרדים

מחר בשעה 11:00 יאשרו שרי הממשלה את טיוטת חוק הגיוס על מנת לקבל מבג"צ הארכה לפטור בני הישיבות, רגע לפני, ובלחץ היועמ"שית, סעיף משמעותי יורד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/03/24 12:21 טו באדר ב'

מתקפלים: בממשלה משנים סעיף דרמטי בחוק גיוס החרדים
דרעי וגולדקנופף | , צילום: Flash 90

רגע לפני פקיעת הפטור, בממשלה נערכים להארכת הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות חרדיות. מחר בשעה 11:00 בבוקר תתכנס הממשלה לאשר טיוטת חוק באמצעותה הפטור לבני הישיבות יקבל הארכה באישור בית המשפט העליון. טיוטת החוק כללה סעיף שנוי במחלוקת שמאריך את גיל הפטור מגיוס עד לגיל 35, מה שימנע מבני הישיבות שאינם משרתים בצה"ל לצאת אל שוק העבודה.

השינוי של הרגע האחרון

הסעיף שיפגע בכלכלה הישראלית יורד מטיוטת ההצעה ברגע האחרון בעקבות לחץ ציבורי והתנגדות היועצת המשפטית לממשלה, עם זאת, בממשלה לא מצכוונים לעצור עם תהליכי חקיקת החוק כדי להאריך את הפטור של בני הישיבות ולאפשר את המשך תקצוב הישיבות החרדיות.

היועמ"שית

היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה מתכוונת לחייב את הממשלה לסיים את חקיקת החוק עד ה-30.6 שהוא התאריך בו מסתיים מושב הקיץ של הכנסת, היועמ"שית דורשת שהחוק אכן יעבור, אבל כך או כך בעצת אישור טיוטת החוק בממשלה ירוויחו עוד שלושה חודשים של פטור מגיוס לחרדים לצד המשך תיקצוב הישיבות החרדיות.

לפיד: מדובר בהונאה שקופה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לתיקון להחלטת הממשלה בעניין חוק הגיוס: "מדובר בהונאה שקופה. העלאת גיל הפטור ל-35 היתה תמיד "עז" שנועדה להסתיר את זה שבחוק ההשתמטות אין חובת גיוס, אין סנקציות כלכליות, ולא יתגייס אפילו חרדי אחד. החוק הזה הוא חרפה ועלבון ללוחמים".