"בגידה במורשת הרב קוק": הקריאה של ליברמן נגד חוק הגיוס

ראש סיעת ישראל ביתנו הגיב על טיוטת חוק הגיוס כפי שפורסמה וקרא להתנגדות רחבה אליה. הוא קרא לעליון לפסול, לגנץ ואייזנקוט לפרוש מהממשלה, ולשרי הליכוד והציונות הדתית להתנגד "בתוקף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/24 07:31 טו באדר ב'

"בגידה במורשת הרב קוק": הקריאה של ליברמן נגד חוק הגיוס
חה"כ אביגדור ליברמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע לאחר שהיועמ"שית בהרב מיארה איימה כי לא תגן בבג"ץ על חוק הגיוס שראש הממשלה והליכוד מבקשים לקדם, ולאחר האיום של בני גנץ כי יפרוש מהממשלה, אביגדור ליברמן מביע גם הוא את דעתו על החוק. ראש סיעת ישראל ביתנו חרד מפני האפשרות שהחוק יעבור את אישור הממשלה וקרא להתנגדות רחבה אליו.

היועמ"שית, מתנגדת להחלטה

היועמ"שית, מתנגדת להחלטה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן קורא להתנגדות לחוק

"אני מצפה מבית המשפט העליון לפסול את ההחלטה לאי גיוס שתובא מחר לאישור על ידי הממשלה. מדובר בהחלטה שתנציח אי שוויון והשתמטות, תגרום למחלוקת חריפה בתוך עם ישראל ותביא לאסון כלכלי" אמר הבוקר (ב') ליברמן בחשבון ה-X שלו. כזכור, היועמ"שית הזהירה אמש כי טיוטת החוק כפי שהופצה תגרור "קשיים משפטיים".

ליברמן הוסיף וקרא: "אני קורא לבני גנץ וגדי איזנקוט להתנגד להצעת ההחלטה לאי גיוס ולהתפטר מהממשלה באופן מיידי, מדובר בהחלטה שהיא בגידה בחיילינו בסדיר ובמילואים. אני קורא גם לשרי הליכוד להתנגד בתוקף להחלטה המהווה בגידה בתפיסתם של ז׳בוטינסקי וטרומפלדור אשר קידשו שירות צבאי למען תקומת ישראל והמולדת. אני קורא לשרי הציונות הדתית להתנגד גם הם להחלטה המהווה בגידה במורשת ישראל ובמורשתו של הרב קוק" סיים.

ממשיכים להתכתש. סמוטריץ

קורא לשרי הציונות הדתית. סמוטריץ' וליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גנץ מאיים בפירוק הממשלה

כזכור, מלבד היועמ"שית, גם במפלגת המחנה הממלכתי הודיעו כי העברת החוק בנוסח הנוכחי תוביל לפרישתם מהממשלה. יו"ר המפלגה, השר גנץ אמר מוקדם יותר כי "לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

המריא לביקור מדיני והודיע יום לפני, גנץ ונתניהו

יפרוש מהממשלה? צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

נכון לרגע זה, בליכוד החליטו לקדם את טיוטת ההחלטה ללא הסכמות, כפי שביקש גלנט. בכוונת נתניהו ושרי הליכוד המעורבים, לאשר אותה בממשלה ולהציג עקרונות כלליים בפני היועצת המשפטית לממשלה, ובכך למעשה להשיג דחייה של החקיקה עד חודש יוני. טיוטת ההחלטה כפי שפורסמה, לא כוללת את את היעדים לחוק הגיוס, סעיף שעליו מתעקשים הדוחפים לשוויון בנטל.