מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ מאיים בעזיבת הממשלה: "העברת חוק כזה - דגל שחור"

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בממשלת החירום, פרסם הודעה חריפה בה הבהיר כי מפלגו תעזוב את הממשלה אם חוק הגיוס יעבור: "העברת חוק כזה היא קו אדום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/24 18:36 יד באדר ב'

גנץ מאיים בעזיבת הממשלה: "העברת חוק כזה - דגל שחור"
בני גנץ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

יו"ד המחנה מלכתי, השר בני גנץ, פרסם הערב (א') הודעה חריפה על חוק הגיוס, בה הודיע כי אם יעבור במתכונתו הנוכחית, מפלגתו לא תוכל להישאר בממשלת החירום. "חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו. אנו פועלים כדי שחוק כזה לא יעבור במתכונת הזו".

לדברי השר גנץ, "לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

חרדים בבקו"ם

חרדים בבקו"ם, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

"חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלה אם חקיקה כזו תעבור"

יו"ר המחנה הממלכתי איים, "חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, באופן שיפגע באחדות ובביטחון המדינה בכלל, בזמן מלחמה בפרט". והוסיף קריאה לשרי וחברי הליכוד והמפלגות החרדיות לוותר על העברת החוק.

"כמי שאין לו ספק בחשיבות לימוד התורה ושימור מורשת ומסורת ישראל - אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת", לטענת השר, "אפשר להביא חוק נכון והוגן שייתן מענה לצרכים המבצעיים של צה"ל כאן ועכשיו".

"מהגרועות שיכלו לשים על שולחן הממשלה"

גם חברת הכנסת שרן השכל מיש עתיד, התייחסה לנושא הטעון: "הצעת החלטת הגיוס היא מהגרועות שיכלו לשים על שולחן הממשלה", כתבה. "ההצעה הזו היא יריקה בפרצופם של מאות אלפי סדירניקים ומילואימניקים שעברו חודשים קשים מאין כמותם ושילמו בחייהם, בבריאותם ונפשם"