מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אישר או לא אישר? הציטוט מהישיבה הסודית דלף ובליכוד תקפו את נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף בדיון סודי כי הוא אישר פיילוט להעסקת עובדים פלסטינים, הציטוט דלף ושורה של חברי ליכוד תקפו את ראש הממשלה: "טעות קשה". בלשכתו הגיבו: "נתניהו לא אישר שום פיילוט בעניין הכנסת עובדים פלסטינים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/03/24 15:27 ט באדר ב' | עודכן בתאריך 19/03/24 15:51

אישר או לא אישר? הציטוט מהישיבה הסודית דלף ובליכוד תקפו את נתניהו
נתניהו , צילום: לע"מ, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ג') לדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם התייחס למצב הבטחוני ואמר בין היתר: "אישרתי פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים בתחום הבניין". שורה של ח"כים בליכוד תקפו את ראש הממשלה.

בליכוד תוקפים: "ניסיונות" על חשבון חייהם של אזרחי ישראל"

השר ניר ברקת הגיב לנתניהו ואמר: "זו טעות קשה לאשר את החזרת הפועלים הפלסטינים לישראל אחרי ה-7 באוקטובר. 170 אלף פועלים ממדינות שלום רק מחכים להחלטת ממשלה כדי להגיע והם לא מהווים שום סיכון לאזרחי ישראל. אל תחזור על הטעות שקדמה ל-7 באוקטובר בהכנסת פלסטינים שמקבלים מיליון דולר לרצח יהודי. אי אפשר לקנות שקט ביטחוני בכסף.

ח"כ סעדה יצא גם הוא נגד הפיילוט של נתניהו להכנסת פועלים פלסטינים: "מה זה אומר פיילוט? נראה אם נרצחים יהודים ואז נחליט אם להמשיך עם האיוולת הזו או לעצור אותה סופית? אסור לנו לחזור ל-6.10 ואסור לנו לעשות "ניסיונות" על חשבון חייהם של אזרחי ישראל". גם חבר הכנסת דן אילוז ביקר את ההחלטה.

נתניהו בפתח הדיון

נתניהו התייחס בדיון למתיחות בינו לבין ממשל ביידן ואמר: "יש לנו ויכוח עם האמריקאים לגבי הצורך להיכנס לרפיח. לא לגבי הצורך לחסל את החמאס, הצורך להיכנס לרפיח. אנחנו לא רואים דרך לחסל את חמאס מבחינה צבאית בלי להשמיד את הגדודים הנותרים הללו. אנחנו נחושים לעשות את זה.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

מתוך כבוד לנשיא, סיכמנו על דרך שבה הם יוכלו להציג לנו את הרעיונות שלהם, במיוחד לצד ההומניטרי, שאנחנו שותפים כמובן לרצון הזה לאפשר יציאה מסודרת של האוכלוסייה ומתן סיוע לאוכלוסייה האזרחית. אנחנו עושים את זה מתחילת המלחמה. אבל הבהרתי לנשיא בשיחתנו, בצורה הברורה ביותר, שאנחנו נחושים להשלים את החיסול של הגדודים האלה ברפיח. ואין דרך לעשות את זה, זולת הכניסה הקרקעית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: ראש הממשלה נתניהו לא אישר שום פיילוט בעניין הכנסת עובדים פלסטינים לישראל. להפך, ראש הממשלה נתניהו הוא זה שקידם השבוע הבאת עובדים זרים מחו"ל. בעניין העובדים הפלסטינים, לבקשת גורמי הביטחון לפיילוט מוגבל, ראש הממשלה נתניהו אמר שהדבר יוצג לדיון ראשוני בפני הקבינט.