ראיון ליברמן: "אני מאשים את מפלגת הציונות הדתית - המחוייבות שלהם היא רק לכיסא"

משוכנע שהחרדים ירמו את גנץ בחוק הגיוס, לא רואה בחירות באופק ומאחל הצלחה לגדעון סער: "בסופו של דבר הוא יהיה בצד הנכון" | ליברמן בראיון מיוחד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/03/24 13:46 ט באדר ב'

ליברמן: "אני מאשים את מפלגת הציונות הדתית - המחוייבות שלהם היא רק לכיסא"
אביגדור ליברמן, צילום: ללא

בזמן שבאופוזיציה רוב המפלגות נחלשות ומתפצלות, דווקא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נהנה מעליה בסקרים. בראיון לחדשות כיפה הוא טוען כי אין מלחמה בעזה, תוקף את מפלגת הציונות הדתית על אי גיוס החרדים ומשוכנע שאין בחירות באופק.

איך אתה רואה את ניהול המלחמה בעזה כרגע?

אין יותר מלחמה בעזה, מלחמה זה הזזת כוחות עם כמה אוגדות, זה לא מה שקורה בעזה, נשארנו שם עם פחות מחמש חטיבות לעומת 20 חטיבות בשיא. אנחנו במבצעים נקודתיים של בט"ש (ביטחון שוטף) כמו בטול כרם או ג'נין. הסד"כ לא מאפשר אפילו לכבוש את רפיח, אולי רק לפעולה קדמית. עובדתית אופי הפעילות הוא כבר לא מלחמה.

"אני מאשים את מפלגת הציונות הדתית"

אתה מדבר הרבה על גיוס חרדים, אתה אופטימי בנושא? רוב הציבור התייאש

אני לא אופטימי, אני מאשים את מפלגת הציונות הדתית שדווקא המגזר שלה מתגייס, נלחם ומשלם מחיר עצום, דווקא המפלגה הזאת נותנת לחרדים למרוח את העניין, מה שמראה שהמחוייבות שלהם היא רק לכיסא, לא לשום דבר אחר. רק הישרדות. גם ברב הראשי הם מוותרים לחרדים, אנחנו היינו תומכים אם הציונות הדתית לא הייתה מוותרת לחרדים.

הפגנות חרדים נגד גיוס,

הפגנות חרדים נגד גיוס,, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אולי גנץ יוביל את השינוי בגיוס?

גנץ ולפיד מגישים חוקי גיוס שנצביע נגדם, אני לא מוכן להצעה שכוללת יעדים ומכסות. יש פה טעות יסודית, היה נסיון של שנים להגיע לפשרה ולא הייתה פעם שהעסקנים החרדים לא רימו את הציבור. בסופו של דבר הם תמיד רימו והצליחו למרוח את החוקים כשההתגייסות הולכת ופוחתת.

"אני לא רואה בחירות באופק"

גם היום כשהציבור החרדי יותר רוצה להתגייס הם (הפוליטיקאים ורבנים החרדים) מתרפדים את זה. הם פועלים בניגוד ליהדות, לא להתגייס זה כת שקרובה ליהדות, דוד המלך היה לוחם והם לא? אין דבר כזה. חד וחלק הם ירמו את גנץ, הוא נותן להם לרמות, הוא משאיר בחוק שלו פרצה לחרדים כדי להרכיב איתם קואליציה.

גדעון סער

גדעון סער "יהיה בצד הנכון", צילום: רענן כהן

הופתעת מהמהלך של סער שמחזק כרגע את ממשלת נתניהו?

אני מניח שגדעון עשה מהלך אחרי שהוא בדק היטב אם זה נכון או לא מבחינתו, עדיין אני מתקשה לראות איך הוא מצטרף לקבינט המלחמה ומאחל לו בהצלחה. אני מניח שבסופו של דבר הוא יהיה בצד הנכון.

יש שמות שמתחממים על המגרש כמו הנדל ובנט, יכול להיות שתשתפו פעולה?

בינתיים אני לא רואה בחירות באופק, נדרש רוב של 61 קולות לאי אמון ופיזור הכנסת, בינתיים אני לא רואה את זה. אני מאוד מקוה שנמצא כמה חברי כנסת הגונים בקואליציה אבל כרגע זה לא רלוונטי.