אחרי המרד בקואליציה - חוק הרבנים נבלם: "לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת"

לאחר המרד הפנימי במפלגת הליכוד והווטו שהטילו גנץ וסער עלך קידום חוק הרבנים, יו"ר הקואליציה הודיע כי חוק הרבנים אשר קודם על ידי ש"ס והציונות הדתית ירד מסדר היום: "חקיקה שנויה במחלוקת"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/03/24 08:16 ט באדר ב'

אחרי המרד בקואליציה - חוק הרבנים נבלם: "לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת"
גנץ וסער, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר המרד הפנימי במפלגת הליכוד והווטו שהטילו גנץ וסער עלך קידום חוק הרבנים, יו"ר הקואליציה הודיע כי חוק הרבנים אשר קודם על ידי ש"ס והציונות הדתית ירד מסדר היום. בהודעה שהפיץ יו"ר הקואליצה אופיר כץ נכתב: "לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום".

הווטו של המחנה הממלכתי וסיעתו של סער

יו"ר סיעת הימין הממלכתי, חבר הכנסת זאב אלקין בירך על ההחלטה: "‏זה חוק רע, שהיה פוגע בציבור הישראלי. ‏אנחנו במלחמה ואסור לחזור לחקיקה מפלגת ולאווירה שקדמה ל07.10". אתמול הסביר אלקין את ההתנגדות לחוק ואמר: "החוק המיועד שרוטמן רצה לקדם היה מעביר את המנגנון למינוי רבנים מהציבור עצמו בערים, אזורים, יישובים ושכונות, הממנה רבנים בהתאם לאופי הקהילות, לשליטתם של מנגנונים חיצוניים הנשלטים על ידי גופים בעלי אינטרסים ועסקנים".

חוק הרבנים שקודם לפני המלחמה

נזכיר כי מפלגות ש"ס והציונות הדתית קידמו לפני המלחמה את הצעת חוק "שירותי הדת היהודיים" שזכתה לכינוי "חוק הרבנים, הצעה לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית.