פרסום ראשון לקראת פיצוץ בקואליציה: הציונות הדתית תקיים את הדיון על חוק רבני ערים כמתוכנן

למרות הווטו שהטילו מפלגותיהם של גנץ וסער על הדיון בחוק רבני ערים, בציונות הדתית יעלו אותו כמתוכנן לדיון והצבעה בטענה שההסכם מול גנץ חל רק על חקיקה ממשלתית ומדובר בחוק פרטי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/24 14:17 ח באדר ב'

לקראת פיצוץ בקואליציה: הציונות הדתית תקיים את הדיון על חוק רבני ערים כמתוכנן
סמוטריץ' ורוטמן, נחושים להעביר את החוק, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

מוקדם יותר היום (ב') הודיעו מפלגות הימין הממלכתי והמחנה הממלכתי כי הם מטילות ווטו על העלאת הצעת חוק רבני הערים של הציונות הדתית וש"ס לדיון והצבעה מחר בוועדת חוקה. למרות זאת בציונות הדתית מתכוונים להעלות את החוק לדיון כמתוכנן ,בטענה שהווטו חל רק על הצעות חוק ממשלתיות ואילו כאן מדובר בהצעת חוק פרטית.

המחנה הממלכתי: אין הבדל בין חוקים ממשלתיים לפרטיים

מנגד, גורמים במחנה הממלכתי אומרים ל"חדשות כיפה" בעקבות הפרסום כי אין בהסכם שנחתם עם נתניהו הבדל בין חוקים ממשלתיים לפרטיים וכי הווטו תקף. בציונות הדתית טוענים עוד כי ההסכם לא מונע קידום של החוק בוועדת החוקה.

אלקין, סער וכהנא |

אלקין, סער וכהנא, מטילים ווטו. צילום: Flash90

הווטו של המחנה הממלכתי וסיעתו של סער

מוקדם יותר היום הסביר ח"כ זאב אלקין את ההתנגדות לחוק ואמר: "החוק המיועד שרוטמן רצה לקדם היה מעביר את המנגנון למינוי רבנים מהציבור עצמו בערים, אזורים, יישובים ושכונות, הממנה רבנים בהתאם לאופי הקהילות, לשליטתם של מנגנונים חיצוניים הנשלטים על ידי גופים בעלי אינטרסים ועסקנים. אנו נתנגד למהלך זה". עוד הוסיף: "סיעת הימין הממלכתי יחד עם סיעת המחנה הממלכתי החליטו להטיל וטו על המשך קידום הצעת חוק בחירות רבני עיר".

חוק הרבנים שקודם לפני המלחמה

נזכיר כי מפלגות ש"ס והציונות הדתית קידמו לפני המלחמה את הצעת חוק "שירותי הדת היהודיים" שזכתה לכינוי "חוק הרבנים, הצעה לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית.