בלעדי בכירים בקואליציה עוקצים את תקווה חדשה: הם לא חתומים על ההסכם

במפלגת תקווה חדשה דרשו הבוקר ווטו על החוק של רוטמן, בקואליציה עוקצים את סער ואומרים כי בניגוד למפלגתו של גנץ הם לא חתומים על הסכם מול נתניהו, וייתכן שיחתום על הסכם בעתיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/24 14:06 ח באדר ב'

בכירים בקואליציה עוקצים את תקווה חדשה: הם לא חתומים על ההסכם
סער , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הקואליציה סערה הבוקר (ב') בעקבות הודעה שיצאה מלשכת חבר הכנסת זאב אלקין שחבר במפלגתו החדשה של סער, "סיעת הימין הממלכתי יחד עם סיעת המחנה הממלכתי החליטו להטיל וטו על המשך קידום הצעת חוק בחירות רבני עיר", מהלך שתרפד את החוק שניסה להעביר חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית.

חברי כנסת בקואליציה הופתעו מההודעה שהוציא אלקין, משום שלטענתם אין לתקווה חדשה את הסמכות לדרוש ווטו, כי על ההסכם להקמת ממשלת חירום לאומית, שם מופיע סעיף הווטו חתם השר בני גנץ כיו"ר המחנה הממלכתי, וסער שכעת מוביל סיעה חדשה ועצמאית אינו כפוף להסכם והליכוד לא כפוף אליו.

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן, החוק טורפד. צילום: Ben Hakoon/Flash90

בליכוד עקצו את סער

בכירים בליכוד עקצו את חברי הסיעה של סער ואמרו ל"חדשות כיפה": "יפה שתקווה חדשה דורשת ווטו על חוק רבני ערים, האמת היא שבניגוד לגנץ אין להם סמכות כי הם לא חתמו עם נתניהו על הסכם ממשלת חירום לאומית". הבכירים ציינו כי לא מן הנמנע שסער יחתום על הסכם חדש מול נתניהו בהמשך. נציין כי בכל מקרה הסמכות המשפטית של הסכמים פוליטיים מועטה עד כדי לא קיימת.

מוקדם יותר היום ח"כ זאב אלקין הסביר את התנגדותו לחוק ואמר: "החוק המיועד שרוטמן רצה לקדם היה מעביר את המנגנון למינוי רבנים מהציבור עצמו בערים, אזורים, יישובים ושכונות, הממנה רבנים בהתאם לאופי הקהילות, לשליטתם של מנגנונים חיצוניים הנשלטים על ידי גופים בעלי אינטרסים ועסקנים. אנו נתנגד למהלך זה".

במפלגתו של גדעון סער בחרו שלא להגיב לכתבה.