בלעדי משבר חוק הגיוס: בכירים בקואליציה מנסים להביא את גנץ לפגישה

ישיבת הממשלה היום ננעלה בלי פתרון בנושא הגיוס - לממשלה נותרו עשרה ימים בלבד להגיש תשובה לבג"ץ אבל אין הסכמות | אחרי הכישלון בשבוע שעבר, בכירים בקואליציה מנסים להביא את גנץ לפגישה בנושא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 19:52 ז באדר ב'

משבר חוק הגיוס: בכירים בקואליציה מנסים להביא את גנץ לפגישה
נתניהו, גלנט וגנץ, צילום: DANA KOPEL/POOL

בעוד עשרה ימים בלבד יתקיים בבג"ץ הדיון על אי שירות בני הישיבות החרדיות בצה"ל, דיון שיכול להביא לשלילת התקציבים לישיבות החרדיות אם בקואליציה לא יציגו התקדמות בנושא גיוס החרדים, אבל נכון להערב (א') - עוד אין הסכמות.

לקואליציה נותר שבוע וחצי להגיע להסכמות כלשהן, ול"חדשות כיפה" נודע כי בכירים בממשלה מנסים להביא את גנץ לפגישה בנושא. בקואליציה מעוניינים לנסח החלטת ממשלה שתדחה את גיוס החרדים מבלי לשלול את התקציבים לישיבות, כשבקרע החרדים המאיימים על שלמות הקואליציה.

הפגישה שהסתיימה ללא הסכמות

נזכיר כי ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בנושא בהשתתפות נתניהו, לוין, דרעי וגלנט. הפגישה הסתיימה ללא הסכמות בעקבות ההתעקשות שר הביטחון שיו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, יהיה חלק מההסכמות, והחרמתו של גנץ את הפגישה בטענה שאיננה פתרון אמיתי.

גורמים בסביבת גנץ מוסרים ל"חדשות כיפה" בעקבות הדיווח כי הוא הגיע ויגיע לכל פגישה שתקדם את הנושא באמת כפי שעשה בשבועות האחרונים.