הממשלה אישרה את המהפכה של יריב לוין: "מהלך פורץ דרך"

מהפכה ביחס לנפגעי עבירה: הממשלה אישרה את הצעת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין להקמת נציבות לטיפול נפגעי עבירה | לוין: "מדובר במהלך פורץ דרך שמבטא את המחויבות של המדינה כלפי נפגעי העבירה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 13:07 ז באדר ב'

הממשלה אישרה את המהפכה של יריב לוין: "מהלך פורץ דרך"
נתניהו עם לוין, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

לאחר עבודה מקצועית מאומצת במשרד המשפטים תחת אחריותו של מנכ"ל המשרד איתמר דוננפלד, הממשלה אישרה היום (א') את הצעתו של שר המשפטים לוין, להקמת נציבות לנפגעי עבירה. מדובר במהלך משמעותי שמבטא את המחויבות של המדינה כלפי נפגעי עבירה וההכרה בכך כי נדרש גוף ייעודי שיפעל לקידום וטיפול בצרכים השונים של נפגעי העבירה.

בעקבות ההחלטה, הנציבות תפעל בתיאום עם משרדי הממשלה, להנגשה ומימוש זכויותיהם של נפגעי עבירה, בכל ההיבטים הרלוונטיים לרבות היבטים משפטיים, טיפוליים תעסוקתיים ועוד. הנציבות תפעל לגיבוש מדיניות כלל ממשלתית וחיזוק הקשר בין גורמי הממשלה במטרה לתת את המענים הנדרשים והמיטביים לנפגעי העבירה.

במשרד המשפטים מספרים כי הצורך בהקמת הנציבות התחדד והועצם באופן דחוף ומובהק בעקבות מתקפת הטרור של ארגון החמאס ב-7 באוקטובר, עם עלייה ניכרת בצרכיהם של נפגעי עבירה תוך התייחסות לצרכים הייחודיים הנדרשים בהקשר זה.

יריב לוין: "מדובר במהלך פורץ דרך"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין מסר: "מדובר במהלך פורץ דרך, שמבטא את המחויבות של המדינה כלפי נפגעי העבירה, ומכיר בכך שיש להקים גוף ייעודי לטיפול בהם. הקמת הנציבות כגוף שיתכלל את תחום נפגעי העבירה, ויהיה אחראי ליישומו של חוק זכויות נפגעי העבירה, תקדם באופן משמעותי את הטיפול בנפגעי עבירה ותסייע להם ולגופי האכיפה בתחום זה. אני מודה לצוות המקצועי במשרד המשפטים שעמל רבות על גיבוש הצעת ההחלטה להקמת הנציבות."

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד הוסיף: "הקמת נציבות לנפגעי עבירה היא בשורה של ממש בתחום הסיוע, הטיפול וההתייחסות של המדינה לנפגעי עבירה. בישראל עדיין לא קיים גוף המתכלל ומקדם את תחום נפגעי העבירה והאחראי ליישום של חוק זכויות נפגעי העבירה. הקמת נציבות כזאת היא ממש צו השעה, השלכות מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון החמאס חידדו את הצורך בהקמת הנציבות במיוחד בעת הזו ועשויה לקדם במידה ניכרת את התחום, להעלות את המודעות לזכויות הנפגעים,ולסייע לכלל הגופים המלווים נפגעי עבירה בזיהוי הצרכים ובשיפור השירותים הניתנים לנפגעים."