"דמן של נשים ישראליות - לא שונה מהדם של נשים מכל העולם"

השרה מאי גולן נאמה באו"ם: "אף אחד מאיתנו, אפילו הצבועים ביותר, לא יכול להתעלם מהזוועות שהתרחשו בשביעי לאוקטובר. אני קוראת לעולם, לאו"ם, לארגוני זכויות אדם ותומכי נשים, תשימו קץ לבושה הזאת. ההיסטוריה תשפוט את מי שישתוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/03/24 17:26 ג באדר ב'

"דמן של נשים ישראליות - לא שונה מהדם של נשים מכל העולם"
מאי גולן, צילום: Hadas Parush/Flash90

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מאי גולן, נאמה אמש (ג') בעצרת המרכזית באו"ם לכבוד ציון יום האישה הבינלאומי, שם זעקה את זעקתן של נשות ישראל נגד השתיקה של ארגוני הנשים הבינלאומיים - נוכח מעשי האונס והטבח שעברו נשים ישראליות ויהודיות ולנוכח חוסר המעש המשווע שלהם להחזרת החטופות והחטופים. נאומה של השרה גולן הסתיים במחיאות כפיים ולא השאיר אף נציג אדיש במליאת באו"ם.

"מדוע נשים יהודיות צריכות לעמוד כאן ולהשמיע את טענותיהן בפני העולם? האם מישהו מכם היה מעז לדרוש הוכחות על אונס או תקיפה מינית מכל אישה אחרת? אני בספק רב", זעקה השרה גולן בעצרת המרכזית של האו"ם לציון יום האישה הבינלאומי. אתם נותנים לגיטימציה לאונס, לגיטמציה לתקיפות מיניות, לגיטימציה להמשך החזקת החטופות והחטופים בגיהינום!

עוד אמרה השרה גולן: "חוסר המעש והפסיביות שלכם מזעזע ולא יאומן, אבל המאמצים היזומים שלכם להכחיש את האלימות המינית כלפי נשים ישראליות ויהודיות בחמשת החודשים האחרונים, תוך העלמת עין מסבלם של החטופים - היא בלתי נתפסת".

לגבי השתתפות של עובדי ארגון "אונרא" במעשי הרצח והאונס אמרה השרה גולן: "ההצהרות שלהם מעוותות ומפארות רצח וחטיפה של נשים ישראליות תוך התייחסות בהמתית ומרתיחה אליהן. אי אפשר - ואסור להתעלם מכך!".

לסיום הנאום נגד שתיקת מועצת האו"ם וארגוני הנשים אל מול מעשי האונס והטבח אמרה השרה גולן: "אף אחד מאיתנו, אפילו הצבועים ביותר, לא יכולים להתעלם מהזוועות שהתרחשו בשביעי לאוקטובר. אני קוראת לעולם, לאו"ם, לארגוני זכויות אדם ותומכי נשים, שימו קץ לבושה הזאת ההיסטוריה תשפוט את מי שישתוק. לעולם לא עוד! עם ישראל חי!".