בחירות - סיבוב שני: 5 ערים עם קרב מסקרן במיוחד

רוב אזרחי ישראל קמו הבוקר לעוד יום ראשון מנומנם, אבל ב-35 רשויות מתקיים היום סיבוב שני מותח בבחירות לראשות העיר או המועצה - 5 קרבות שכדאי לשים לב אליהם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/03/24 16:10 ל באדר א'

בחירות - סיבוב שני: 5 ערים עם קרב מסקרן במיוחד
שמואל גרינברג בבית שמש, צילום: Yaakov Lederman,Flash90

הבחירות עדיין כאן: ב-35 רשויות מקומיות מתקיים היום סבב ב' בבחירות לראש הרשות, וצפוי יום ארוך ומתוח בין מתמודדים שסיימו כמעט בתיקו את הסיבוב הראשון. ברשויות רבות מסתמנת הכרעה, אלו חמשת הערים שכדאי לשים לב אליהם.

אריאל

אורן חזן נגד יאיר שטבון. הח"כ לשעבר אורן חזן קיבל 25% מהקולות בסיבוב הראשון והוא ללא ספק מהמועמדים המסקרנים בבחירות המקומיות, גם ח"כ לשעבר וגם פליט ריאליטי. מולו מתמודד הסרוג יאיר שטבון שזוכה לתמיכת מפלגת הציונות הדתית והגרעין התורני בעיר, בסיבוב הראשון קיבל שטבון 24% מהקולות.

אורן חזן לאחר הזכייה

אורן חזן יחזור לחיים הציבוריים?, צילום: צילום מסך ערוץ 13

חיפה

יונה יהב מול דוד עציוני. יהב שהיה ראש עיר מיתולוגי מנסה לשוב לכיסא אחרי ההתרסקות של ראש העיר היוצאת קלוש, בסיבוב הראשון קיבל יהב 36% מהקולות והוא נתמך על ידי מרבית חברי המועצה הנבחרת והמועמדים שהפסידו הסיבוב הראשון. עציוני קיבל 22% מהקולות והוא נתמך על ידי פוליטיקאים רבים, בהם: סער, ליברמן והרשימות החרדיות. מדובר בעיר הגדולה ביותר בה נערך סיבוב שני עם קרוב לשלוש מאות אלף תושבים.

קריית גת

ראש העיר המכהן אבירם דהרי מתמודד לקדנציה חמישית בתפקיד מול כפיר סוויסה. הסיבוב הראשון היה צמוד במיוחד ושניהם קיבלו כ33% מהקולות. על פניו נראה שדהרי צפוי להיות מודח בסוף היום, למרות שהמועמד שהדיע למקום השלישי תומך בו. לעומת זאת סוייסה הצליח לגייס לצידו את תמיכת הקהילות השונות בעיר. מדובר באירוע ליכודי מעניין במייוחד כי שני הנציגים מזוהים עם מפלגת השלטון, והקרב במי תתמוך המפלגה הגיע עד לבית הדין של המפלגה. שם גבר דהרי על סוויסה.

בית שמש

עליזה בלוך, תשחזר את ההצלחה?

עליזה בלוך, תשחזר את ההצלחה?, צילום: Yaakov Lederman,Flash90

עליזה בלוך נגד שמואל גרינברג. יותר מכל מדובר בקרב בין שני הציבורים שמרכיבים את העיר, הציבור החרדי נגל הציבור החילוני והדתי לאומי. בבחירות הקודמות שיחק הפיצול לטובת עליזה בלוך הסרוגה, כעת אחרי שבוע דרמטי נהנה גרינברג מתמיכה של החרדים הספרדים והאשכנזים גם יחד, מה שהפך את הבחירות בעיר הקטנה ליצריות במיוחד.

אפרת

עודד רביבי נגד דובי שפלר. אי אפשר בלי קרב מגזרי, רביבי הוא ראש המועצה שמכהן כבר משנת 2008, בסיבוב הראשון זכה רביבי ל-35 אחוז מהקולות, שפלר זכה רק ל-20 אחוז מהקולות אך הוא יוכל לשאוב עידוד מכך שרוב תושבי המועצה הצביעו בסיבוב הראשון למועמד שאינו רביבי, בכל תרחיש מדובר בבחירות על חודו של קול מכיוון שבאפרת יש רק 8,368 בעלי זכות בחירה.