הפריימריז בארצות הברית: ניצחון לביידן וטראמפ, תבוסה מוחצת להיילי

יום הפריימריז הגדול בארצות הברית הגיע לסיומו ורוב המדינות בחרו את המתמודד שירוץ מטעם מפלגתם לנשיאות. טראמפ ניצח את ניקי היילי ומסתמן כי יתמודד באופן סופי מול ביידן בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 07:27 כו באדר א'

הפריימריז בארצות הברית: ניצחון לביידן וטראמפ, תבוסה מוחצת להיילי
צילום: shutterstock

הלילה (ד') היה היום הגדול של הפריימריז בארצות הברית. תושבי רוב המדינות הצביעו למועמד מפלגתם שירצו שירוץ לנשיאות. עד כה מסתמן כי הבחירות הקרובות יהיו שחזור של בחירות 2020 כשג'ו ביידן יתמודד מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

תבוסה מוחצת להיילי - מול ניצחון גדול לטראמפ

בעוד שלביידן לא היו מתמודדים משמעותיים, במפלגה הרפובליקנית המתמודדת ניקי היילי היוותה איום על טראמפ. להיילי, תומכת ישראל מובהקת, היה סיכוי לא גדול לעקוף את הנשיא לשעבר - סיכוי שרק הלך וקטן אמש עם פרסום תוצאות הפריימריז.

בזמן שטראמפ רשם ניצחון במפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה, צפון קרוליינה, אוקלהומה, ארקנסו, מיין, אלבמה, טקסס, מסצ׳וסטס, מינסוטה, קולורדו, טנסי וקליפורניה. ניקי היילי רשמה ניצחון יחיד בוורמונט, וטרם ברור אם תפרוש מהמרוץ או תוסיף להתמודד.

טראמפ והיילי

טראמפ והיילי, צילום: Michael Candelori,Shutterstock

ביידן נבחר להתמודד בראשות המפלגה הדמוקרטית

במקביל, הנשיא המכהן ג'ו ביידן נבחר להיות המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית במדינות טנסי, אוקלהומה, מסצ׳וסטס, וירג'יניה, מיין, צפון קרוליינה, ורמונט, ארקנסו, אלבמה, טקסס, קולורדו, איווה, מינסוטה, יוטה וקליפורניה.