החרדים מצפים מסמוטריץ' לדאוג לתקציבי הישיבות: "הוא יאלץ להוכיח את עצמו"

בעקבות האיום של היועצת המשפטית לממשלה: חוק גיוס או שיעצרו התקציבים לישיבות החרדיות, במפלגות החרדיות מצפים מסמוטריץ' למצוא פיתרון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/03/24 12:44 כה באדר א'

החרדים מצפים מסמוטריץ' לדאוג לתקציבי הישיבות: "הוא יאלץ להוכיח את עצמו"
גפני עם סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/פלאש90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הנחיתה איום משמעותי על הקואליציה כשהודיעה שאם לא תחול התקדשמות עם גיוס הציבור החרדי לצה"ל, יעצרו תקציבי הישיבות. בקואליציה מנסים למצוא פתרון למשבר שמאיים על שלמות הממשלה, ויש שרואים את הפיתרון אצל שר האוצר סמוטריץ'.

במפלגות החרדיות מצפים מסמוטריץ' להבטיח שהישיבות והכוללים לא ייפגעו תקציבית בעקבות האיום של בהרב מיארה. גורמים בקואליציה מאשרים ל"כיפה" כי הפיתרון שמבקשים החרדים עלה בשיחות על חוק הגיוס, אך ספק אם יש דרך חוקית לממש אותו.

ישיבה חרדית

ישיבה חרדית - התקציבים בסכנה, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

גורם חרדי בכיר אמר בשיחה עם חדשות כיפה: "סמוטריץ הוכיח בינתיים שהוא שותף שיודע לרוב לדאוג לאינטרסים החרדים, כעת הוא ייאלץ להוכיח את עצמו. ברור לנו שאגף התקציבים ינסה לנצל את משבר הגיוס כדי להטיל סנקציות כלכליות על עולם התורה, אנו מצפים מסמוטריץ למנוע זאת".

העיתון החרדי מצהיר: "לא אנחנו המשתמטים - הם המשתמטים"

הבוקר (ג') נכתב במאמר המערכת של העיתון החרדי יתד נאמן: "הדיבורים שלהם על כביכול שיוויון בנטל הם דיבורי סרק ושקר. כי אם הציבור החילוני לקח על עצמו, למראית עין, את תפקיד שימור העם הישראלי, הציבור החרדי לקח על עצמו את תפקיד שימור העם היהודי, שזה התפקיד הכי חשוב, הכי קיומי, להיות או לא להיות. לא אנחנו המשתמטים מחובה יהודית בת שלושת אלפי שנים, הם המשתמטים! זה לא שגם אנחנו תורמים, רק אנחנו תורמים, ומתוך דבקות באידיאל, אנחנו מוכנים להקריב וללמוד תורה".