העיתון החרדי מצהיר: "לא אנחנו המשתמטים - הם המשתמטים"

בשיאו של המשבר בקואליציה סביב חוק הגיוס, הביטאון החרדי שמזוהה עם מפלגת דגל התורה במאמר שמעורר סערה: "זה לא שגם אנחנו תורמים, רק אנחנו תורמים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/03/24 10:57 כה באדר א'

העיתון החרדי מצהיר: "לא אנחנו המשתמטים - הם המשתמטים"
הפגנות חרדים נגד גיוס,, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הקואליציה סוערת בעקבות משבר חוק הגיוס שמאיים על המפלגות החרדיות בהפסקת התקצוב לישיבות. לקראת גיבוש של חוק גיוס חדש, בביטאון של מפלגת דגל התורה שמנהיג חבר הכנסת משה גפני, מפרסמים מאמר חריף נגד גיוס לצה"ל.

משה גפני

משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במאמר המערכת שפורסם הבוקר (ג') נכתב: "כאילו לומדי התורה אינם תורמים לעם היהודי ולא נושאים כביכול בנטל. בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום, וצריכים הרבה לומדי תורה,יש מעט מדי, ואנחנו מכוונים ומעודדים שיהיו עוד ועוד לומדי תורה בעם ישראל, כי זה מחזיק את העם היהודי. אנחנו לא מוגנים אלא מגינים".

"רק אנחנו תורמים"

העורכים הוסיפו וכתבו: "הדיבורים שלהם על כביכול שיוויון בנטל הם דיבורי סרק ושקר. כי אם הציבור החילוני לקח על עצמו, למראית עין, את תפקיד שימור העם הישראלי, הציבור החרדי לקח על עצמו את תפקיד שימור העם היהודי, שזה התפקיד הכי חשוב, הכי קיומי, להיות או לא להיות. לא אנחנו המשתמטים מחובה יהודית בת שלושת אלפי שנים, הם המשתמטים! זה לא שגם אנחנו תורמים, רק אנחנו תורמים, ומתוך דבקות באידיאל, אנחנו מוכנים להקריב וללמוד תורה".