בוקר של מהפך: אלה הרשויות בהן ראשי העיר הובסו - ויוחלפו

תמונת ההצבעות מתבהרת ומועצות רבות בישראל קיבלו עליהן הבוקר ראש עיר חדש: חולון שמחליפה את ראש העיר המיתולוגי לאחר שלושים שנה, צפת שבחרה בראש עיר חרדי, המהפך בבית שאן ובהר חברון ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 09:28 יט באדר א'

בוקר של מהפך: אלה הרשויות בהן ראשי העיר הובסו - ויוחלפו
בחירות לראש הרשות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

האתגר הכי משמעותי לכל מתמודד חדש לראשות מועצה מקומית, הוא להחליף את ראש המועצה המכהן. ועל אף האתגר, מספר לא מבוטל של תושבי מועצות בארץ קמו הבוקר (ד') לשלטון חדש. בין אם זה בגוש עציון, בבית שאן, בצפת או בחולון - המהפך מעיד: התושבים רוצים מישהו אחר.

המפתיעה הגדולה ביותר של הבחירות היא העיר חולון. ראש העיר החדש שי קינן, שזכה ל-43.3 אחוזים מהקולות, הביס את ראש העיר שכיהן לא פחות משלושים שנה. מוטי ששון, ראש העיר המיתולוגי, קיבל 17.8% בלבד והודח מתפקידו.

בצפת - ראש עיר חרדי; באורנית - בתו של הרב פירון

גם בבית שאן הוחלף ראש העיר המיתולוגי ז'קי לוי, שקיבל 36 אחוזים מסך הקולות, בנועם ג'ומעה. ג'ומעה הביס את לוי בהפרש של 14 אחוזים וייכנס לתפקיד הנחשק. בצפת הובס ראש העיר מטעם הליכוד, שוקי אוחנה, בידי נציג ש"ס יוסי קקון.

שמחה על ניצחון בבחירות, אילוסטרציה

חגיגה בצפת לאחר נצחונו של יוסי קקון, צילום: David Cohen,Flash90

תוצאות מפתיעות גם בגוש עציון עם הדחתו של שלמה נאמן בידי ירון רוזנטל. באורנית זכתה בתו של הרב שי פירון, אור פירון זומר. בהר חברון ניצח אלירם אזולאי ויחליף את ראש המועצה מזה עשר שנים. בערד, ראש העיר המכהן ניסן בן חמו ממפלגת יש עתיד הפסיד למועמד הסרוג יאיר מעין. גם בחיפה ראשת העיר המכהנת, עינת קליש-רותם, תודח לאחר שקיבלה אחוזי תמיכה נמוכים. עם זאת לא נבחר לעיר ראש עיר חדש, וחיפה תעבור לסבב השני.