המאבק על מועצת העיר ירושלים: החרדים מתחזקים ומקבלים את מירב הקולות

לאחר ספירת הקולות משה ליאון אמנם זכה בראשות העיר ירושלים, אך במועצה אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר נתונים למפלגות החרדיות. לעומתן הציונות הדתית קיבלה עד כה מנדט אחד ומפלגת נועם תלויה על בלימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 08:10 יט באדר א'

המאבק על מועצת העיר ירושלים: החרדים מתחזקים ומקבלים את מירב הקולות
הבחירות בירושלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

המאבק על מועצת העיר ירושלים: לאחר ספירה של כל הקולות, ללא המעטפות הכפולות, מסתמן כי כעת יש רוב חרדי במועצת ירושלים. האחוזים המשתקפים כעת מראים תמונה מעניינת: דגל התורה מובילה כרגע בהצבעות עם כמעט 20 אחוזים מהקולות, דבר שיזכה אותה בלא פחות משבעה מושבים במועצה. מיד אחריה - מפלגת ש"ס עם שישה מושבים.

הציונות הדתית עם מושב אחד; נועם תלויה על בלימה

שתי המפלגות החרדיות נמצאות בפער גדול משאר הרשימות. מפלגת אגודת ישראל ירושלים זכתה לשלושה מושבים, ומפלגת הציונות הדתית בראשות חגית משה עומדת כרגע על מנדט אחד בלבד. משה ליאון, שנבחר מחדש כראש עיר ברוב מוחץ, התאכזב לגלות כי הרשימה שלו קיבלה שני מנדטים בלבד.

לאחר הסערה סביב מפלגת נועם בירושלים אמש (ג'), הבוקר טרם ברור האם המפלגה תעבור את אחוז החסימה ותזכה להיכנס למועצה עם מושב אחד, או שמא תשאר בחוץ לחמש השנים הבאות. כזכור, אמש קרא העיתונאי יאיר שרקי שלא להצביע למפלגה, ואף חשש: "בחסות הנמנום של המחנה הליברלי, עוד עשויים לרשום הישג שיביא לרוב חרדי-חרד"לי במועצה". נכון לעכשיו - התחזית של שרקי התממשה.