בצל המלחמה: פחות מ-50% מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם - אלו התוצאות הסופיות

רוב הקולות כבר נספרו ותוצאות האמת מתבהרות: ליאון ניצח בירושלים, חולדאי מסתמן כמנצח בתל אביב, חיפה הולכת לסיבוב שני. מהפך: רוזנטל ניצח בגוש עציון | רק 49.2% מבעלי זכות ההצבעה הלכו לקלפי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 00:08 יט באדר א' | עודכן בתאריך 28/02/24 14:41

בצל המלחמה: פחות מ-50% מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם - אלו התוצאות הסופיות
ליאון, ניצח בירושלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הבחירות לרשויות המקומיות: לאחר נתוני הצבעה נמוכים במיוחד ומערכת בחירות בצלה של המלחמה, הגיעו תוצאות האמת. הבוקר (ד') רובן של הקלפיות כבר נספרו. לאחר ספירה מתברר כי אחוזי ההצבעה הארציים עומדים על 49.2% בלבד, זאת כמעט עשרה אחוזים פחות מהבחירות המוניציפליות הקודמות ב-2018, בהן סך אחוזי ההצבעה עמדו על 56.2%. בירושלים ניצח משה ליאון בפער גדול, ובתל אביב נבחר חולדאי לקדנציה שישית. ברעננה ובפתח תקווה ימשיכו ראשי העיר לחמש שנים נוספות, ובנתניה ניצלו מסבב שני ברגע האחרון.

הכרעות בירושלים ותל אביב, סיבוב שני בחיפה

כשהספירה כמעט והסתיימה, בירושלים כבר ברור שראש העיר משה ליאון הוא המנצח הגדול ויוביל את העיר בחמש השנים הקרובות. לאחר מערכת בחירות סוערת בתל אביב, התוצאות הראשונות מעידות על מפלה של מועמדת יש עתיד אורנה ברביבאי, כאשר הניצחון נראה בידיו של ראש העיר המכהן רון חולדאי. ברביבאי הודתה בהפסד ואיחלה הצלחה לחולדאי. חיפה תלך לסיבוב שני בין יונה יהב ודוד עציוני, כאשר גם יעקב בורובסקי עדיין בתמונה.

חולדאי, ניצח בתל אביב

חולדאי, ניצח בתל אביב צילום: Tomer Neuberg,Flash90

רעננה, פתח תקווה וגבעת שמואל: ראשי העיר ימשיכו לקדנציה נוספת

ברעננה ניצח ראש העיר המכהן חיים ברוידא עם 44% מהקולות. גם בפתח תקווה ניצח ראש העיר המכהן רמי גרינברג בהפרש גדול משאר המתמודדים עם 86.9 אחוזים מהקולות. בגבעת שמואל ראש העיר יוסף ברודני ימשיך לקדנציה נוספת לאחר שקיבל 60 אחוז מהקולות.

גוש עציון: ירון רוזנטל הביס את שלמה נאמן

המתח במועצה האזורית גוש עציון הוכרע לבסוף. ירון רוזנטל הביס את שלמה נאמן ויכהן כראש המועצה הבא, התוצאות בין השניים היו צמודות מאוד והוכרעו על חודם של קולות בודדים. לאחר ספירת מאה אחוז מהקולות מתברר כי ירון רוזנטל ניצח עם 55.8 אחוזים מהקולות מול 44.2 אחוזים לשלמה נאמן. בקריית ארבע התוצאות היו צמודות במיוחד. עם ספירת כל הקולות התברר כי ישראל ברמסון ניצח בהפרש קטן, אם כי עדיין מחכים לקולות החיילים, שאולי יובילו לקיום סבב שני.

קלפי

קלפי, צילום: flash90

ראש העיר הסרוג בלוד ימשיך לכהן - בית שמש לסיבוב שני

במועצה אזורית שומרון קיבל ראש המועצה המכהן, יוסי דגן, שמונים אחוזים מהקולות וימשיך לחמש שנים נוספות. בלוד ניצח ראש העיר הסרוג יאיר רביבו עם 65.5 אחוזים מהקולות. לאחר קרב צמוד בנתניה, וחשש מהליכה לסיבוב שני, ניצחה ראשת העיר מרים פיירברג. בבית שמש ילכו לסיבוב שני עקב תוצאות צמודות בין שלושת המועמדים.

יוסי דגן בקלפי

יוסי דגן בקלפי צילום: רועי חדי

טבריה: רון קובי הובס; נבעה יחליף את הוועדה הקרואה

בטבריה רון קובי לא הצליח להיבחר, ובמקומו ניצח יוסף נבעה עם 51.8%. נבעה יחליף את הוועדה הקרואה. בעיר הדרומית מסתמן מהפך כאשר ראש העיר המכהן ניסן בן חמו ממפלגת יש עתיד בדרך להפסד למועמד הסרוג יאיר מעין. מעין מוביל עם מעל 50% מקולות הבוחרים ולאחר דיל שרקם עם האוכלוסייה החרדית בעיר.