הפניה לחרדים וההחלטה ביש עתיד: עופר כסיף יודח מהכנסת?

בכנסת תיערך ההצבעה על הדחתו של חבר הכנסת כסיף, כאשר כלל לא בטוח שיהיה רוב מספיק להדחתו. במפלגתו חד"ש-תע"ל ביקשו מהמפלגות החרדיות שלא להצביע נגדו, ביש עתיד הוכרז חופש הצבעה. במחנה הממלכתי מתלבטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 09:28 י באדר א'

הפניה לחרדים וההחלטה ביש עתיד: עופר כסיף יודח מהכנסת?
עופר כסיף, יודח?, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מליאת הכנסת תקיים היום (ב') דיון והצבעה בנוגע להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף, זאת לאחר שוועדת הכנסת הצביעה בעד ההדחה. כסיף יודח במידה ו-90 חברי כנסת יצביעו בעדה אך בכנסת מביעים סקפטיות בנוגע למהלך.

במפלגתו של כסיף חד"ש-תע"ל מנסים למנוע את הדחתו של חבר הכנסת ופנו למפלגות החרדיות בבקשה שלא יצביעו בעד הדחתו, כשברקע שיתוף הפעולה רב השנים בין המפלגות. בנוסף, במפלגת יש עתיד הכריעו וייתנו לחברי הכנסת מהמפלגה חופש הצבעה בנוגע להדחתו של כסיף. במפלגת המחנה הממלכתי טרם גיבשו החלטה מפלגתית בנוגע להצבעה.

ח"כ עופר כסיף בדיון על הדחתו

ח"כ עופר כסיף בדיון על הדחתו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ישראל ביתנו: 22 חברי הכנסת שיצביעו נגד או לא החליטו

בישראל ביתנו פרסמו שמות של 22 חברי הכנסת שלדבריהם אמרו שיצביעו נגד או שטרם הודיעו אם הם מתכוונים להצביע היום בעד הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף. במפלגה אמרו "אנו קוראים לכם לעשות את הדבר הנכון, למען ביטחון המדינה וביטחון חיילי צה"ל ולהצביע בעד".

85 חתימות של חברי כנסת לבקשה להדחת עופר כסיף

כזכור, לפני מספר שבועות הוגשה בכנסת בקשה להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף בעקבות תמיכתו בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. המהלך הגיע לאחר שהושגו חתימותיהם של 85 חברי כנסת התומכים בבקשה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת עודד פורר. במהלך הדיון הגיב כסיף לדברים. "את עמדותיי הפוליטיות ניתן להגדיר כעמדות של מיעוט כרוני. זהו חלק מהמחיר שעלי לשלם בעבור עמדותיי, ואני עושה זאת בגאווה ובאמונה שלמה בצדקת דרכי".