יפרוש? גנץ במתקפה נוספת על נתניהו: פגע בצה"ל ממניעים פוליטיים - נדרש תחקיר

חבר הקבינט ויו"ר המחנה הממלכתי תקף את ראש הממשלה לאחר שדרש לתחקיר את התרגיל שדימה חטיפת ערבי בידי מתיישב: "ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 20:50 כז בשבט התשפד

יפרוש? גנץ במתקפה נוספת על נתניהו: פגע בצה"ל ממניעים פוליטיים - נדרש תחקיר
גנץ במתקפה על נתניהו, שוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הקבינט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ במתקפה נוספת על ראש הממשלה נתניהו. בציוץ שהעלה הערב (ג') לחשבון טוויטר דרש תחקיר על התנהלות ראש הממשלה וטען כי הוא פוגע בצה"ל ממניעים פוליטיים. "ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו, בפני צה"ל וכל אזרחי ישראל" כתב.

"נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי"

כזכור, מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי הוא דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. נתניהו כתב: "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

התרגיל שדימה חטיפת ערבי בידי מתיישב ועורר סערה

כזכור, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הוביל אמש תרגיל צבאי בו המתיישבים ביהודה ושומרון דומו כאויבים. החיילים תרגלו רצח תינוקת יהודייה בידי ערבים, כאשר בתגובה דומתה שריפת רכבים על ידי יהודים בכפר הערבי, ובנוסף - חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ויחידת דובדבן. קצינים וחיילים רבים זעמו על ביצוע התרגיל ועזבו אותו בכעס.