רשימת החובות המלאה דוח מבקר המדינה: המפלגה שחרגה ב-2.5 מיליון שקלים ונקנסה רק ב-200 אלף

מבקר המדינה הטיל קנסות בגובה 470 אלף שקלים על 6 מפלגות שחרגו מחוק מימון המפלגות בבחירות האחרונות. הליכוד והמחנה הממלכתי נקנסו בעשרות אלפי שקלים, רע"מ חגגה על הציבור, ביקורת על איילת שקד | מצב הגירעון של כל המפלגות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 16:04 כז בשבט התשפד

דוח מבקר המדינה: המפלגה שחרגה ב-2.5 מיליון שקלים ונקנסה רק ב-200 אלף
ספירת הקולות, רוב המפלגות סיימו בגירעון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבקר המדינה מפרסם היום (ג') את הדוח על חשבונות הסיעות במהלך הבחירות לכנסת האחרונה. בדוח, הכולל 17 סיעות, מציין המבקר 11 מפלגות לחיוב ו-6 מפלגות לשלילה ועליהם הוטלו קנסות בגובה 470 אלף שקלים.

הליכוד נקנסה ב-140 אלף שקלים ואילו המחנה הממלכתי תיקנס ב-100 אלף שקלים לאחר שנמצאו בחשבונותיהם מספר ליקויים. המפלגה שקיבלה את הקנס הגבוהה ביותר היא מפלגת רע"מ לאחר שהוציאה 2.5 מיליון שקלים מעבר לתקרת ההוצאות שקיבלה (16%), עבור החריגה העצומה, קיבלה המפלגה קנס של 200 אלף שקלים. מפלגות נוספות שנקנסו הן יש עתיד וחזית יהודית לאומית מהם נגבו 15 אלף שקלים.

מפלגת רע"מ

מפלגת רע"מ, חובות עתק. צילום: פלאש 90

איילת שקד והבית היהודי כלל לא הגישו את הדוח

המבקר מציין כי איילת שקד ומפלגתה הבית היהודי כלל לא הגישו את הדוחות הכספיים, אך החוק לא קובע קנסות או עונש במקרה שכזה. שתי מפלגות שצפצפו גם הן על החוק ולא הגישו בזמן את דוחותיהם הכספיות הן בל"ד וחד"ש-תע"ל, המבקר מציין כי הדוח בעניינם יפורסם בעתיד.

בנוסף, מציין דוח המבקר את מצבן הכספי של המפלגות לאחר מערכת הבחירות מתוכו עולה כי מלבד שתי מפלגות כל המפלגות סיימו את מערכת הבחירות בגירעונות שנעים בין עשרות אלפי שקלים ועד ל-12 מיליון שקלים.

נתניהו עם חברי הליכוד.

הליכוד, קנס של 140 אלף שקלים., צילום: שרון רביבו

הגירעון של מרץ: 12 וחצי מיליון שקלים

במפתיע, המפלגה בעלת הגירעון הרב ביותר כלל לא עברה את אחוז החסימה, מדובר במפלגת מרץ שגובה הגירעון שלה עומד על כמעט 12 וחצי מיליון שקלים. במקום השני נמצאת מפלגת רע"מ שסיימה את מערכת הבחירות עם גירעון של 9 מיליון שקלים. הליכוד סיימה עם גירעון של כמעט 6 מיליון שקלים ואילו יש עתיד סיימה עם מעל 4 מיליון.

זהבה גלאון

זהבה גלאון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90