בנט עוקף את נתניהו? שני סקרים - מגמות דומות

בשני סקרים שפורסמו ישנן מגמות דומות והליכוד לא מצליח להתרומם. מעמדו של נתניהו בליכוד נשחק וניר ברקת משיג שוויון בראשות הממשלה, מנגד מפלגה בראשות בנט וראש המוסד לשעבר משנה את כל המפה הפוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 09:09 כג בשבט התשפד

בנט עוקף את נתניהו? שני סקרים - מגמות דומות
בנט ונתניהו, היריבות תחזור?, צילום: Hadas Parush/Flash90

גל הסקרים שפוקד אותנו לא מפסיק ובשני סקרים חדשים נרשמו מגמות דומות בנוגע למעמדו של הליכוד. אך בסקר שערך "ישראל היום" נבדק מה יקרה אם הליכוד יעמיד בראשו את אחד מהשניים ניר ברקת ויוסי כהן. עוד עולה מהסקר כי מפלגה ברשות כהן ובנט תגרום לשינויים משמעותיים במפה הפוליטית.

שני סקרים - מגמות דומות

בסקר מעריב המחנה הממלכתי נוסק ל-38 מנדטים בעוד הליכוד גורף 18 מנדטים בלבד. יש עתיד ממשיכה לדשדש עם 12, ישראל ביתנו מקבלת 10 מנדטים ואילו ש"ס ועוצמה יהודית מקבלות 9. יהדות התורה בסקר זה מקבלת 6 מנדטים ואילו רע"ם וחד"ש תע"ל מקבלות 5, מרץ והציונות הדתית מקבלות בסקר 4 מנדטים.

בסקר שערך "ישראל היום" נרשמו מגמות דומות והמחנה הממלכתי מקבלת 34 מנדטים, הליכוד 19, יש עתיד 15 וש"ס עם 10 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 9 מנדטים, עוצמה יהודית 8 ויהדות התורה 7 מנדטים. הציונות הדתית מתחזקת מעט עם 5 מנדטים כמו רע"ם ואילו חד"ש תע"ל ומרץ מקבלות 4 מנדטים.

יוסי כהן וראש הממשלה בנימין נתניהו

יוסי כהן ונתניהו, מהפך? צילום: Haim Zach/GPO

המהפך של יוסי כהן ובנט

הנתון המעניין בסקר מגיע מכיוון הליכוד שם נבדק מה יקרה אם אם אחר יעמו בראשה. על פי התוצאות, ניר ברקת מביא תוצאה הה לזו של נתניהו ואילו יוסי כהן עוקף אותו ומביא לליכוד 22 מנדטים. במידה ותקום מפלגה בראשות כהן ובנט, תקבל המפלגה 18 מנדטים, שניה רק למחנה הממלכתי עם 23. יתר המפלגות מקבלות: הליכוד 13, ש"ס 11, יש עתיד 10, איחוד של מרץ-עבודה 8, ישראל ביתנו 7, עוצמה יהודית 7, יהדות התורה 6, הציונות הדתית 5 ורע"מ, חד"ש תע"ל ובל"ד מקבלות 4 מנדטים.