בן גביר על סמוטריץ': "מושפע מהקונספציה" | שר האוצר: "שקל לא יעבור לעזה"

לאחר החלטת הקבינט להעביר את הכספים לרשות הפלשתינית דרך נורווגיה, השר בן גביר שהתנגד תקף את סמוטריץ'. שר האוצר מצידו הצדיק את המהלך: "גיבוי אמריקאי למדיניות שאני מוביל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 14:02 יא בשבט התשפד

בן גביר על סמוטריץ': "מושפע מהקונספציה" | שר האוצר: "שקל לא יעבור לעזה"
סמוטריץ' ובן גביר, תוקפים את אלשיך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (א') את מתווה העברת כספי המיסים המקוזזים של הרשות הפלשתינית דרך מדינה שלישית, נורווגיה. לאחר שהכספים לרשות הפלשתינית הוקפאו, הכריעו השרים להעביר אותם לאחר לחץ אמריקאי כבד בנושא.

בן גביר בעקיצה לסמוטריץ': "מושפע מהקונספציה"

מי שהצביע נגד המהלך הוא השר בן גביר שגם תקף את סמוטריץ' על עמדתו בנושא: "לצערי ראש הממשלה בנימין נתניהו מזיז כל הזמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, שבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף לא יגיע לנאצים מעזה". הוא הוסיף: "לצערי גם בימין יש מי שעדיין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב 'שפתרונות טובים מגיעים מנורווגיה'".

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו, הלחץ האמריקאי השפיע. צילום: Amos Ben Gershom/GPO

"עכשיו גם ארה"ב ונורווגיה מקבלות את עמדת ישראל"

מנגד, הגיב שר האוצר להסכם שגובש ואמר: "שום שקל לא יעבור לעזה! והפעם עם גיבוי אמריקאי למדיניות שאני מוביל מהיום הראשון ועם הסמכה שלי מראש לעצור את כל הכספים לרש"פ אם שקל אחד יעבור לעזה". חברת מפלגתו השרה סטרוק הוסיפה: "עכשיו גם ארה"ב ונורווגיה מקבלות את עמדת ישראל, שהעברת הכסף לעזה - לא לגיטימית".