בכפוף לעוד אישור אחד: השרים אלי כהן וישראל כ"ץ מחליפים משרדים

כפי שנקבע בהסכמים טרם הקמת הממשלה, הממשלה אישרה את חילופי השרים כהן וכ"ץ שיחל את כהונתו השניה במשרד החוץ, השר כהן יעבור למשרד האנרגיה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/23 11:05 יט בטבת התשפד

בכפוף לעוד אישור אחד: השרים אלי כהן וישראל כ"ץ מחליפים משרדים
השר אלי כהן, עוזב את משרד החוץ, צילום: Yossi Aloni,FLASH 90

הממשלה אישרה הבוקר (א') למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כץ; וכן למנות את השר ישראל כץ לתפקיד שר החוץ, במקום השר אלי כהן. המינויים כפופים באישור הכנסת. כמו כן, הממשלה קבעה כי השר אלי כהן ימשיך לכהן כחבר בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט) שלא מכוח תפקידו. זאת בכפוף לקבלת אישור הכנסת לשינוי בחלוקת התפקידים בין השרים.

נתניהו גינה את ממשלת דרום אפריקה

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה נתניהו לאמירות השקריות על ישראל של ממשלת דרום אפריקה: "לא דרום אפריקה, אלו לא אנחנו שבאנו לבצע רצח עם, זה חמאס. הוא היה רוצח את כולנו אם רק היה יכול. לעומת זאת, צה"ל פועל בדרך המוסרית ביותר - הוא עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים, וחמאס עושה הכל כדי שנפגע בהם, משתמש בהם כמגן אנושי".

ישראל כ"ץ

ישראל כ"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוא הוסיף: "ואני שואל: איפה היית, דרום אפריקה, ושאר המטיחים בנו, איפה הייתם כשמיליונים נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה, בתימן ובזירות אחרות. לא הייתם שם. כי כל מה שאתם עושים עכשיו זה רק הבל, שקר, רעות רוח. אנחנו נמשיך במלחמת המגן שלנו, שאין צודקת ומוסרית ממנה".