ההחלטה של הח"כ בליכוד: "הבטחנו שאנחנו לא נחזור אחורה"

חבר הכנסת דן אילוז נשא נאום בכנסת ותהה איך חזר שיח הפלגנות: "ימים ספורים אחרי הפילוג הנוראי ביותר שהכירה מדינת ישראל, הגענו לאחדות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם" הוא קרא לחבריו: "עלינו להתעלות כולנו לגודל השעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 21:41 יד בטבת התשפד

ההחלטה של הח"כ בליכוד: "הבטחנו שאנחנו לא נחזור אחורה"
דן אילוז, צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת

ח"כ דן אילוז נשא נאום הקורא לכל חברי הכנסת לנהוג באחריות ולשמור על האחדות בעם שהתגלתה לאחר אירועי השביעי לאוקטובר. "בשביעי לאוקטובר, עם הבנת גודל האירוע שקרה לנו, כולנו, כל אחד מאיתנו, הסתכלנו אחורה לשבועות שקדמו לאירוע והתביישנו. איך אנחנו, כעם, הגענו למצב של פילוג נוראי כל כך? איך כמעט החרבנו שוב את בית המקדש על שנאת חינם?"

"ימים ספורים אחרי הפילוג הנוראי ביותר שהכירה מדינת ישראל, שלדעתי הגיע לשיא ביום כיפור, הגענו לאחדות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם. ובאותו יום הבטחנו שאנחנו לא נחזור אחורה. לצערי, 80 יום אחרי היום השחור הזה, אנחנו חזרנו לסורנו".

אחרי שפירט את הדברים שמובילים לפילוג שחזרו לשיח הציבורי בימים האחרונים, הוא שאל: "האם לא למדנו כלום? כל זה קורה בזמן שחיילינו עדיין נמצאים עמוק בקרב. בזמן שבטנק אחד יושבים מצביעי בן גביר ומצביעי מרצ ונלחמים זה לצד זה בגבורה. בזמן שחיילים שתומכים בנתניהו וחיילים ששונאים את נתניהו נופלים ביחד זה לצד זה בקרב. בכל יום, עוד נופלים. ובכל יום, אנחנו מתעסקים בשטויות".

"עלינו להתעלות כולנו לגודל השעה"

ח"כ אילוז המשיך והסביר: "אני לא מבקש שנסכים על הכל. אוי לנו אם נסכים על הכל. רק במשטרים אפלים יש הסכמה כוללת בכל נושא. אני שמח שיש ויכוחים. אבל אם לא נדע איך להתווכח, אם לא נדע איך לא להסכים, איך לעשות זאת במקצועיות ובכבוד, אז אנחנו נחזיר את מדינת ישראל אחורה לשישי באוקטובר". ח"כ אילוז הסביר שהחמאס "לא הבדיל בין ימניים לשמאלנים, בין מזרחים לאשכנזים, בין דתיים לחילונים. עלינו להתעלות כולנו לגודל השעה".