מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר: נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום - זאת טעות נוראית

השר לביטחון לאומי יצא נגד הרמטכ"ל: נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום. כשצה"ל מוציא הודעה ואומר: 'השעינו חיילים שצעקו שמע ישראל' - זו טעות נוראית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/23 22:02 יא בטבת התשפד

בן גביר: נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום - זאת טעות נוראית
נגד הרמטכ"ל, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף היום (שבת) את הרמטכ"ל על ההחלטה להשעות את הלוחמים שאמרו "שמע ישראל" בתוך מסגד בג'נין. בן גביר אמר בראיון לבן כספית ועמית סגל בחדשות 12 כי "נגמרו הימים שאי אפשר להגיד כלום לרמטכ''ל. כשצה"ל מוציא הודעה ואומר: 'השעינו חיילים שצעקו שמע ישראל' - זו טעות נוראית. המסר שלי לחיילים הוא שיש לכם גב".

שני החיילים שכרזו שמע ישראל במסגד הודחו מהמילואים

כזכור, שני לוחמי צה"ל במילואים שצולמו כורזים "שמע ישראל" במסגד בג'נין, הודחו מהמילואים בשבוע שעבר. זאת לאחר שבצה"ל הודיעו כי הדבר נוגד את ערכי צה"ל וכי הלוחמים יענשו: "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם", מסר דובר צה"ל.

החיילים כרזו שמע ישראל וריססו גרפיטי על המסגד

בסרטונים שהתפרסמו קודם לכן נראים הלוחמים כשהם משתמשים ברמקול המסגד בג'נין ופונים לתושבי מחנה הפליטים: "בשם אלוהים הרחמן והרחום. כאן דובר צה"ל, לתושבי המחנה, הסיפור נגמר, לא נאפשר נוכחות של חמושים בתוך המחנה. העתיד יהיה נקי, אנחנו רוצים שתחיו בכבוד במחנה, אין כוח מעבר לכוחו של אללה". בסרטון נוסף נראים החיילים קוראים "שמע ישראל". על המסגד גם רוסס הכיתוב "באנו לאכול חומוס".