מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מאיים בפרישה: "לא נחזור על טעויות העבר"

יו"ר הציונות הדתית יצא נגד החזרת תושבי צפון רצועת עזה לבתיהם והזהיר מפני קבלת החלטות מדיניות שלא באמצעות הקבינט: "זו לא החלטה שבסמכות שר הביטחון לקבל לבדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 21:13 ו בטבת התשפד

סמוטריץ' מאיים בפרישה: "לא נחזור על טעויות העבר"
מאיים בפרישה. סמוטריץ', צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הזהיר הערב (ב') את ראש הממשלה ושר הביטחון מפני קבלת החלטות מדיניות ללא אישור הקבינט וחברי הקואליציה. סמוטריץ' קרא שלא לאפשר את חזרתם של תשובי צפון רצועת עזה לבתיהם והדגיש כי "זו לא החלטה שבסמכות שר הביטחון לקבל לבדו".

"לוחמי צה"ל לא מוסרים את נפשם בעזה כדי להמליך בה את אבו-מאזן"

סמוטריץ' הוסיף: "אמירתו של ראש הממשלה נתניהו על השימוש בפקידי רשות הטרור הפלשתינית לשליטה בעזה ביום שאחרי אינה קבילה ואינה תואמת את הכרזותיו של רה"מ בימים האחרונים, ובוודאי לא את עמדות רוב הציבור הישראלי וחברי הממשלה הממשלה" . עוד כתב: "לוחמי צה"ל לא מוסרים את נפשם בעזה כדי להמליך בה את אבו-מאזן תומך הטרור ומכחיש השואה או את אנשיו במקום חמאס".

"לא נהיה חלק ממסמוס הישגי המלחמה"

בסיום דבריו, סמוטריץ' איים: "אני מקווה שראש הממשלה ושר הביטחון לא יעמידו אותנו במבחן ולא יציבו בפנינו עובדות מוגמרות שלא נוכל להיות חלק מהן". את דבריו חתם שר האוצר: "לא נחזור על טעויות העבר ולא נהיה חלק ממסמוס הישגי המלחמה שנקנו ועודם נקנים במחיר דמים יקר של טובי בנינו".