מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו: שרת ההתיישבות מזהירה את נתניהו: "הציבור הפסיק להאמין לקונספציה"

אורית סטרוק הזהירה את ראש הממשלה כי אם יאפשר העברת כספים לרשות הפלשתינית חרף ההתנגדות הפנימית מתוך הממשלה - "הוא יצטרך למצוא ראש ממשלה אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 15:56 כט בכסלו התשפד

שרת ההתיישבות מזהירה את נתניהו: "הציבור הפסיק להאמין לקונספציה"
נתניהו, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שרת ההתיישבות, אורית סטרוק הזהירה היום (ג') את ראש הממשלה נתניהו כי אם יאפשר העברת כספים לרשות הפלשתינית בניגוד לדעתו של סמוטריץ', "הוא יצטרך למצוא ראש ממשלה אחר - לא שר אוצר אחר. הציבור הפסיק להאמין לקונספציה שכסף שווה שקט". סטרוק אמרה את הדברים בראיון לחדשות 12.

"נעשה חושבים מחדש בתקציב כשיקצצו בכיסים השמנים של קצינים במילואים"

בהמשך אותו ראיון, סטרוק הגיבה לקריאות לערוך קיצוצים בתקציב הזהות היהודית שהוקצה למשרד ההתיישבות ודרשה לערוך קודם כל קיצוצים בשכרם של קצינים במילואים. "נעשה חושבים מחדש בתקציב כשיקצצו בכיסים השמנים של קצינים במילואים" אמרה השרה. "הגדלות הרמטכ"ל, שזה דבר לא כתוב בשום חוק, מצ'פר את הכיסים השמנים שלהם. זה מתוקצב בהרבה הרבה יותר, פי כמה וכמה מתקציב הזהות היהודית שלי, העומד על סך מאה מיליון שקלים בלבד".

"לא חתכו את תקציבי המדינה באלף ואחד דברים"

סטרוק הוסיפה וטענה כי הביקורת שהופנתה נגד משרד ההתיישבות נעשתה באופן סלקטיבי. "לא חתכו את תקציב המדינה באלף ואחד דברים שלא קשורים למפונים ולא למלחמה בעזה, אז גם לא חותכים את הסכום הקטן הזה" אמרה.

סטרוק: לא התכוונתי לקצינים משרתי מילואים

מאוחר יותר, סטרוק הבהירה את דבריה בראיון: "הבאתי כדוגמא את 'הגדלות הרמטכ"ל' - תוספות בלתי חוקיות לפנסיות של קצינים בדימוס, שמזמן לא נלחמים וכבר מקבלים עשרות אלפי שקלים. זו הכוונה, ולא קיצוץ מקצינים משרתי מילואים".