מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דודי אמסלם תמך בפועלים הפלשתינים - ציטוטים מישיבת הקבינט הלילית

במהלך ישיבת הקבינט שעסקה באישור כניסת פועלים פלשתינים לישראל התפתח עימות בין ראש המל"ל ונציגי מערכת הביטחון למספר שרים , ביניהם סמוטריץ' ובן גביר שזעמו: "אתם בדקתם כמה ילדים היו לנוחבות שנכנסו ועשו את הטבח?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 22:00 כח בכסלו התשפד

דודי אמסלם תמך בפועלים הפלשתינים - ציטוטים מישיבת הקבינט הלילית
ישיבת קבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

עימות חריף בקבינט: במהלך הישיבה שנערכה אמש (א') ועסקה בבקשה לאפשר כניסת פועלים פלשתינים לישראל, משתתפי הישיבה התייצבו בעד ונגד במהלך והדיון עלה לטונים גבוהים. במהלך הישיבה ראש המל"ל, הציג סקירה כלכלית על המחסור בפועלים בענפי החקלאות והבנייה, אך נתקל בהתנגדות של סמוטריץ' שטען: "את המציאות הכלכלית בישראל משרד האוצר הוא זה שצריך להציג. מל"ל זה גוף ביטחוני והשאלה הכלכלית בישראל קשורה לאוצר".

"אפשר להסתדר כלכלית בלי הפועלים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף גם הוא את הנגבי: "שמענו כאן סקירה משר האוצר שמסביר בהרחבה דברים שמשכנעים שאפשר להסתדר כלכלית בלי הפועלים". בן גביר הוסיף: "השתכנעתי שזה דווקא טוב למשק, אבל גם אם לא הייתי משתכנע, מה שעומד בפניי בכל הדיווחים שאני מקבל מצוות המאבק להסתה, מאות ניטורים, מקרים רבים של הסתה מצד דרשנים ותקשורת ששוטפת לתושבי הרש"פ את המוח".

בן גביר: "אתם בדקתם כמה ילדים היו לנוחבות שנכנסו?"

גורם בטחוני הגיב לטענותיו של בן גביר וסייג: "ההמלצה היא לאפשר כניסה מגיל 35 עם ילדים. צריך לזכור שהם עוברים במעבר בידוק והילדים זה אחריות". בן גביר השיב לו בזעם: "אתם בדקתם כמה ילדים היו לנוחבות שנכנסו ועשו את הטבח? מוכן להתערב איתך שחלק גדול מהם עם ילדים וחלק מעל 35". בתגובה אמר הגורם הביטחוני: "ביהודה ושומרון יש סיר לחץ. צריך לדעת שהכנסת הפועלים זה 37% מהכלכלה שלהם."

דודי אמסלם: "הם בסך הכל רוצים להתפרנס"

מי שנחלץ באופן מפתיע לטובת הגורם הבטחוני במהלך הדיון היה השר דודי אמסלם שאמר: "אני מציע שנקבל את המלצת מערכת הביטחון. הם בסך הכל רוצים להתפרנס. אלה בני ה-35 שיבואו לכאן לעבוד". הגורם ביטחוני הוסיף: "אפשר להכניס אותם לאיזורים בלי חיכוך, כמו איזור בניה מבודד בבית שמש". השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר השיבו: "אפשר להגיע תוך 3 דקות מאיזור בניה מבודד שם לבית ספר מרכזי בלב העיר בית שמש".