מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הממשלה תתכנס לאשר את עסקת החטופים | נתניהו מקווה: "בשורות טובות בקרוב"

הממשלה תתכנס לאשר את עסקת החטופים ב-20:00 | נתניהו: "אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 15:38 ח בכסלו התשפד

הממשלה תתכנס לאשר את עסקת החטופים | נתניהו מקווה: "בשורות טובות בקרוב"
"מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב", נתניהו, צילום: חיים צח /לע"מ

ברקע הדיווחים על עסקת החטופים המתגבשת, הערב (ג') צפויות להתכנס שלוש ישיבות כדי לאשר את ההסכם. בשעה 18:00 יכונס קבינט המלחמה, ב-19:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני וב-20:00 הממשלה תתכנס כדי לאשר באופן סופי את שחרורם של מאות מחבלים במסגרת העסקה. בהודעה שנמסרה חברי הקואליציה נכתב: "על סדר היום: אישור מתווה לשחרור חטופינו. אם יאושר המתווה, ינתן לציבור פרק זמן של 24 שעות לערער על ההחלטה".

נתניהו: "מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב"

מוקדם יותר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם לוחמי חטיבת אלכסנדרוני, ורמז על ההתפתחויות בסוגיית החטופים: "אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב". שר הביטחון, יואב גלנט התייחס גם לעסקה המתגבשת ואמר: "אנחנו מביאים צעד אחר צעד להכרעת החמאס ולקירוב המצב של חזרת חטופים לבתיהם. אני חושב שאנחנו כולנו נידרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים".

שלושה אסירים פלשתינים על כל חטוף ישראלי

כזכור, הבוקר בכירי חמאס הודיעו כי התקרבו משמעותית להשגת הסכם לשחרור חלק מהחטופים הישראלים, שיוכרז על ידי קטאר. על פי דיווח של ה-CNN על כל חטוף שישוחרר, ישראל תתחייב לשחרר שלושה אסירים פלשתינים ובנוסף תיתן חמישה ימי הפוגה. בנוסף, במהלך הימים שבהם הלחימה מושהית, ישראל תפסיק להטיס מל"טי מעקב מעל צפון עזה למשך שש שעות לפחות בכל יום.