מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פעילי ימין בפנייה חריגה לסמוטריץ': "בטל את כל הכספים הקואליציוניים"

הלחץ על שר האוצר לביטול הכספים הקואליציוניים נמשך - וקיבל רוח גבית מגורם מפתיע: שורה של פעילי ימין ואנשי תקשורת ששגרו מכתב לשר האוצר בדרישה חד משמעית: "יש למקד את הוצאות הממשלה אך ורק במטרות הלאומיות החיוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 17:06 ז בכסלו התשפד

פעילי ימין בפנייה חריגה לסמוטריץ': "בטל את כל הכספים הקואליציוניים"
סמוטריץ', צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שורה של פעילי ימין ואנשי תקשורת בולטים פנו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' במכתב, בו דרשו ממנו לבטל את כלל הכספים הקואליציוניים, היקף של 7 מיליארד שקלים - זאת בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה.

על המכתב חתומים, ד"ר גדי טאוב, מנכ"ל קרן תקווה עמיעד כהן, ד"ר רן ברץ, תא"ל במיל דן ון בירן, ארז תדמור, אראל סגל, ד"ר אודליה מינס, והמוציא לאור רותם מ. סלע.

"בשעת מבחן גדולה זו, נפלה בחיקך הזכות והאחריות להנהיג את המערכה האזרחית הכלכלית. אנו פונים אליך מכיוון שאנו סבורים כי מצב המלחמה והאחדות הלאומית חייבים להשתקף גם באופן בו מנוהלת המערכת הכלכלית", כך נפתח המכתב.

מתוך המכתב

מתוך המכתב צילום: צילום מסך

"יש למקד את הוצאות הממשלה אך ורק במטרות הלאומיות החיוניות"

החתומים טענו כי הממשלה חייבת לנקוט בצעד של "ביטול כספים קואליציוניים בהיקף של כ-7 מיליארד שקלים, שעליהם סיכמו מפלגות הקואליציה בימים בהם סדר יום פוליטי לגיטימי לא נדחק מפני שעת חירום לאומית".

עוד כתבו, כי דוגמא בולטת לסעיף שיש להוריד מסדר היום, הוא "החלת רפורמת אופק חדש על החינוך החרדי, שעלותה במידה וציודם תהיה למעלה מ-10 מיליארד ש"ח בעשור הקרוב.". לסיכום כתבו החתומים: "יש למקד את הוצאות הממשלה אך ורק במטרות הלאומיות החיוניות: עמידת של ישראל ביעדי המלחמה, חוסנו של העורף, שיקום היישובים שהוחרבו והגנה על יציבותה של הכלכלה הישראלית".