מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקבינט המורחב אישר את הכנסת הדלק לרצועה - אלו השרים שהתנגדו

אחרי החלטת הקבינט המצומצם על העברת הדלק לרצועה, גם הקבינט המורחב אישר את ההעברה | סמוטריץ' ובן גביר התנגדו - וגם שרה אחת מהליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 10:53 ו בכסלו התשפד

הקבינט המורחב אישר את הכנסת הדלק לרצועה - אלו השרים שהתנגדו
ציוד נכנסות לרצועה, ארכיון, צילום: shutterstock

הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב אישר היום (א') את החלטת קבינט המלחמה לאפשר הכנסת דלק לצרכים הומניטריים לרצועת עזה. נזכיר כי במסיבת העיתונאים אמש (שבת) הסביר נתניהו את ההחלטה ואמר כי הדלק מועבר לצרכים הומינטריים שיימנעו הפצת מחלות. השרים שהתנגדו להחלטה הם מירי רגב, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. השר גדעון סער נמנע.

"בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשרו לתמוך בנו לאורך זמן"

כאמור, נתניהו התייחס אמש ללחץ המדיני ממדינות העולם: "גם בארה"ב וגם בעולם מופעלים לחצים הולכים וגוברים עלינו בשבועות האחרונים. אנחנו הודפים את הלחצים. נמשיך עד שנשמיד את חמאס ונחזיר את חטופינו הביתה", הבהיר. "אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני, ואי אפשר לבסס גיבוי מדיני בלי פנייה הן למנהיגים והן לדעת הקהל. וזה בדיוק המאמץ שאנחנו מובילים. ישראל פועלת לפי דיני המלחמה. בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשרו לתמוך בנו לאורך זמן. ולכן כשצה"ל והשב"כ המליצו לקבל את הבקשה האמריקנית להכניס שתי מיכליות דלק ביום, קבינט המלחמה קיבל את ההמלצה פה אחד".