מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר נגד רוטמן: חבל שלא בדקת את העובדות

השר לביטחון לאומי הגיב לחבר הכנסת רוטמן לאחר שהביע ביקורת על התנהלות המשטרה ביחס להפגנות הטרור של מפלגת חד"ש: "אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה לדיון בועדת חוקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/23 12:23 ד בכסלו התשפד

בן גביר נגד רוטמן: חבל שלא בדקת את העובדות
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף היום (ו') את שמחה רוטמן בתגובה לציוץ ביקורתי שהעלה חבר הכנסת על משטרת ישראל. רוטמן האשים את המשטרה בפסיקת בג"צ, שהחליט לאפשר את קיומה של הפגנה נגד המלחמה במוצאי שבת בתל אביב. רוטמן טען כי בכך שהגיעה להבנות עם מארגני ההפגנה הפרו פלשתינית, "משטרת ישראל 'התנדבה' להכשיר עבור בית המשפט את ההפגנה, ונתנה את הסכמתה לקיום הפגנת טרור בתל אביב".

"חבל שלא בדקת את העובדות לפני שאתה מצייץ נגד משטרת ישראל"

השר לביטחון לאומי לא נשאר חייב, והשיב לרוטמן כי הפרקליטות היא שכפתה על משטרת ישראל להגיע להסדר עם מארגני ההפגנה הפרו פלשתינית: "בהתאם להנחייתי, משטרת ישראל מנעה עד כה קיום מפגני הזדהות עם הנאצים מהחמאס" טען. "לצערי, פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים להפגנה הזו, וחבל שלא בדקת את העובדות לפני שאתה מצייץ נגד משטרת ישראל".

שמחה רוטמן

"אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה", שמחה רוטמן, צילום: Ben Hakoon/Flash90

"אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה"

לסיום, בן גביר קרא ליו"רועדת החוקה לזמן את הפרקליטות לשימוע בועדה, בעקבות ההסדר שכפתה לטענתו, על משטרת ישראל: "במקום זה, אולי כדאי שתזמן את הפרקליטות שאתה אמור לפקח עליה לדיון בועדת חוקה, כדי לבדוק מדוע הכתיבו למשטרה שחייבים לקיים את ההפגנה" כתב. רוטמן השיב להצעה בחיוב והודיע כי יכנס דיון בנושא "בהקדם האפשרי" אך מנגד, הוסיף וקרא למשטרה לסגת מההסכמות עם מארגני ההפגנה "לאור לוחות הזמנים".