מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שספגו ביקורת: חברי הכנסת הערבים צפו בסרטון הזוועות - כך הם הגיבו

אחרי סערת ההכחשה: בכנסת נערכה הקרנה נוספת של סרטון הזוועות, בנוכחות חברי הכנסת הערבים. איימן עודה: "מראות מזוויעים שאין לתאר אותם. אני לא יכול לקבל שבשם העם הפלשתיני הורגים חפים מפשע בצורה כזאת"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 15/11/23 17:43 ב בכסלו התשפד

אחרי שספגו ביקורת: חברי הכנסת הערבים צפו בסרטון הזוועות - כך הם הגיבו
טיבי ועודה, צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרי שועדת האתיקה החליטה להטיל סנקציות חריפות נגד חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין שהכחישה אונס נשים ורצח תינוקות בטבח שמחת תורה, היום (ד') נערכה במשכן הכנסת הקרנה נוספת של סרט הזוועות בהשתתפותה, לצד חברי כנסת ערבים נוספים כמו איימן עודה ואחמד טיבי. לפי עדויות מהמקום חברי הכנסת הערבים יצאו מזועזעים מהקרנה, ועודא וחטיב אף פרצו בבכי במהלכה.

איימן עודה: "מראות מזוויעים שאין לתאר אותם"

לאחר הצפייה בסרטון, יו"ר חד"ש-תע"ל, איימן עודה התראיין לרדיו נאס ותיאר את המראות: "מראות מזוויעים שאין לתאר אותם, אני לא יכול לקבל שבשם העם הפלשתיני הורגים חפים מפשע בצורה כזאת. איך אפשר להתגאות במורשת של האסלאם, שמצווה עלינו בעת מלחמה לא לפגוע בתינוקות ונשים ואפילו עצים, ואז לעשות דברים כאלה?"

"דבר חמור ביותר העולה לכדי הפרה אתית חמורה"

כזכור, הבוקר הוחלט בועדת האתיקה על הרחקתה של חברת הכנסת ח’טיב יאסין מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים. חברי הועדה הבהירו בהחלטתם כי אף שחברת הכנסת התנצלה על הדברים עוד באותו ערב וכן בפני הוועדה ובמליאת הכנסת, הוועדה מצאה כי בהתבטאותה יש משום הכחשה של הטבח וההתעללות שיש בה פגיעה קשה באמון הציבור בכנסת.

כמו כן ציינו חברי הוועדה בהחלטתם כי הם מביעים את שאט נפשם וסלידתם העמוקה מההתבטאויות המבישות הללו. "הועדה החליטה פה אחד כי הכחשת הזוועות שעברו רבים מאזרחי וחיילי ישראל על ידי חברת כנסת, נציגת ציבור רשמית של מדינת ישראל המקבלת את משכורתה כשליחת ציבור, היא דבר חמור ביותר העולה לכדי הפרה אתית חמורה".