מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר הפלשתיני דרש כסף מסמוטריץ' - כך הוא הגיב

שר האוצר הפלשתיני דרש מסמוטריץ' את העברת הכספים המיועדים לרשות הפלשתינית. סמוטריץ' במכתב תגובה: "לא נעביר לכם כספים כדי שאתם תעבירו אותם למחבלים הנאצים ברצועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 21:52 א בכסלו התשפד

השר הפלשתיני דרש כסף מסמוטריץ' - כך הוא הגיב
סמוטריץ', צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחרי החלטת הממשלה שלא להעביר את כספי המיסים לרשות הפלשתינית פנה הממונה על הכספים ברשות הפלשתינית, שוקרי בישארה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ודרש את הכספים מתוקף הסכמים קודמים בין ישראל לרשות הפלשתינית. בין היתר דרש בישארה כספים שמיועדים לרצועת עזה. סמוטריץ' דחה את בקשתו של השר הפלשתיני במכתב חריף וכתב: "לא נעביר לכם כספים כדי שאתם תעבירו אותם למחבלים הנאצים ברצועה".

אתם מסרבים לגנות התעללויות מזוויעות שכמותן ראינו רק בשואה הנאצית

סמוטריץ' תקף את בישארה על ההתעלמות המוחלטת של הרשות ממעשיו הרצחניים של החמאס: "אתם מסרבים לגנות את מעשי האונס, עריפת ראשי תינוקות, שריפת אנשים חיים, והתעללויות מזוויעות שכמותן ראינו רק בשואה הנאצית" כתב השר סמוטריץ' במכתבו והוסיף כי "לא רק שאינכם מגנים את הטבח הזוועתי אלא אתם מביעים תמיכה ועידוד במעשים הנפשעים האלו. היעדר הגינוי והתמיכה שלכם במעשי הזוועות של חמאס לא מוסתרת".

"העברת כספים לרצועת עזה שבשליטת חמאס סותרת את המטרה הזו"

"מדינת ישראל יצאה למלחמה" כתב השר סמוטריץ' "שמטרתה השמדה מוחלטת של החמאס, והעברת כספים לרצועת עזה שבשליטת חמאס סותרת את המטרה הזו ולכן אין לנו שום כוונה לאפשר אותה". עוד הבהיר: "אם הייתם מוטרדים באמת מהמצב ההומניטרי בעזה הייתם קוראים לעולם להירתם למשימה האנושית והמוסרית המתבקשת, להשמיד את חמאס-דעאש כמה שיותר מהר".

"הרצחת וגם ירשת?!"

לסיכום דחה שר האוצר סמוטריץ' את הבקשה הפלשתינית: "אחרי כל זה, בעזות מצח שאין דומה לה, אתם דורשים שנעביר לכם את הכסף כדי שתעבירו אותו לעזה, ומשם הוא יעבור למחבלים הנאצים ובני משפחותיהם שלקחו חלק במעשי הטבח האלה או בפעולות טרור אחרות נגד ישראל. על זה נאמר "הרצחת וגם ירשת?!".