מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"דינם כדין מחבלים": גנץ איים, בלשכת העיתונות הוציאו מכתב בהול

השר וחבר הקבינט שיתף ציוץ בו הגיב לדיווחים כי צלמי עיתונות ליוו את מחבלי הנח'בה במהלך הטבח ולא מנעו אותו: "הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 10:58 כה בחשון התשפד

"דינם כדין מחבלים": גנץ איים, בלשכת העיתונות הוציאו מכתב בהול
גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השר וחבר הקסינט המצומצם, בני גנץ, הגיב לפרסומים על כך שהיו עיתונאים שצילמו ותיעדו את הטבח עבור מערכות חדשות אמריקאיות: "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו - הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

גם מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה הגיב לדיווח, והודיע כי הוא דורש כי תינקט פעולה מיידית בנוגע ל"צלמים בשירות חמאס". "מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה רואה בחומרה רבה את תופעת הצטרפותם של צלמי עיתונות העובדים עם כלי תקשורת בינלאומיים, לסיקור מעשי הטבח האכזריים של מחבלי חמאס, ביום שבת 7/10/2023 ביישובי עוטף עזה", נמסר.

"אנשי תקשורת אלו הינם שותפים לפשעים נגד האנושות. מדובר בפגיעה בכללי האתיקה המקצועית. לשכת העיתונות הממשלתית הוציאה הלילה מכתב דחוף לראשי מערכות התקשורת בהן מועסקים צלמים אלו, וביקשה הבהרות בעניין". לסיום נכתב: "מערך ההסברה הלאומי דורש כי תינקט פעולה מיידית".

קרעי העביר פנייה דחופה למערכות החדשות לקבלת הבהרה

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, פנה למערכות החדשות של "העיתונאים", המעורבים לכאורה בטבח החמאס-דעאש ב7 באוקטובר, בדרישה להבהרות מיידיות: "העביר פנייה דחופה למערכות החדשות של CNN, reuters, New york times ו סוכנות AP לקבלת הבהרות מיידיות. "חומרת המצב דורשת תגובה מהירה ויסודית. עכשיו זה הזמן של יחידים, עיתונאים, מוסדות, איגודים וארגונים ברחבי העולם, לעשות בחירה ברורה. עלינו להחליט אם אנחנו עומדים בצד של החיים והטוב או בצד של טרור מושחת, חוסר אנושיות ורוע".

עיתונאים של כלי תקשורת בינלאומיים תיעדו חטיפת אזרחים והשתלטות על טנק

במסגרת תחקיר של ארגון HonestReporting התברר כי צלמי עיתונות של כלי תקשורת וסוכנויות ידיעות כדוגמת ה-CNN, הניו יורק טיימס, רויטרס ו-AP, התלוו למחבלי הנח'בה במהלך המתקפה האכזרית בשבת השחורה ותיעדו חטיפת אזרחים לשטח עזה, לינץ' בחייל והשתלטות על טנק.

לפי התחקיר, ארבעה צלמים שעובדים עבור סוכנות הידיעות AP תיעדו את הזוועות מהשבת הנוראית, כך למשל, הצלם חסן אסלייה שעובד גם עבור ה-CNN תיעד את חדירת המחבלים לכפר עזה וכן את הבערתו של טנק צה"לי. בארגון הציגו תמונה של אסלייה מחובק עם יחיא סינוואר, מנהיג החמאס וזאת כדי להוכיח את תמיכתו בחמאס.