מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצור, רצועת ביטחון ועידוד הגירה: עשרת הצעדים שהציע בנט

ראש הממשלה לשעבר הציג תכנית חלופית שלטענתו תפתיע את הארגון הרצחני ותגרום לו להיכנע. בתוכנית: מצור מוחלט על עזה, רצועת ביטחון בעומק של שני קילומטרים ועידוד הגירת פליטים למדינות העולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 14:10 יד בחשון התשפד

מצור, רצועת ביטחון ועידוד הגירה: עשרת הצעדים שהציע בנט
נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, פירסם תוכנית חלופית עבור הממשלה, שלדבריו תפתיע את החמאס ותסייע לשיקום הכלכלה הישראלית. בפתח התוכנית הסביר בנט: "לא לפעול בדרך שחמאס מצפה שנפעל ואליה התכונן". עוד טען, כי בארגון הרצחני בונים על כך שצה"ל ייכנס לכל בונקר ולכל מנהרה, וכך המחבלים ייגבו מישראל מחיר דמים יקר.

עשרת הצעדים של בנט להכנעת החמאס:

1. להפתיע ולא להיכנס לעומק הרצועה כפי שחמאס מצפה שנעשה, אלא להטיל מצור מוחלט על צפון הרצועה, לייבש ולחנוק את מחבלי החמאס במנהרות עד שייאלצו לצאת.

יצירת רצועת ביטחון ופעולות קרקע ממוקדות

2. ליצור רצועת ביטחון חדשה בעומק של 2 ק"מ לתוך שטח הרצועה לאורך כל הגבול שלנו, רצועה קבועה. זאת באמצעות הפעלת כוח אש עצום וכוחות קרקעיים, והנדסה. דמיינו דחפורים שפשוט משטחים את השטח.

3. להפעיל בלי הרף כוח אש על חמאס בכל רחבי הרצועה. ישראל עורכת סדרה מתמשכת של פעולות קרקע ממוקדות עם עוצמת אש עצומה, לפרק שכונה-שכונה מחמאס. אין צורך לצוד כל מחבל חמאס בתוך מחילה ומנהרה.

4. תושבי עזה שוהים בחצי הדרומי של הרצועה או מחוץ לרצועה עד תום המלחמה: כשחמאס יתפרק מנשקו באופן חד צדדי וישחרר את כל בני הערובה. זאת, כמובן, על פי הדין הבינלאומי, כדי לשמור על חייהם. מדינות בעולם יכולות לקלוט את הפליטים, באופן זמני כמובן, עד לכניעת חמאס ולתום המלחמה. בין שישה חודשים לחמש שנים.

מסדרונות הומניטריים ועצירה מוחלטת של זרימת הדלק

5. בדרום הרצועה מאפשרים מסדרונות הומניטריים, ומאפשרים (אך לא נותנים בעצמנו): מים, אוכל, תרופות. זאת כנדרש על פי הדין הבינלאומי.

6. לא מאפשרים לאף טיפת דלק להיכנס לרצועה כולה. בלי דלק אין מנהרות כי אין אוורור ואין תאורה. כל טיפה שנכנסת לרצועה עוברת לחמאס. לכן אף לא טיפה.

7. סבלנות אסטרטגית: לגרום לזמן החולף לפעול לטובתנו. יש לנו כל הזמן שבעולם.

שחרור כוחות מילואים ועידוד הגירה מעזה

8. לאחר פעולות קרקעיות ראשוניות, יש לשחרר הביתה 250,000 מילואימניקים בהקדם, כדי לשחרר לחץ כלכלי-אזרחי, להחזיר את הכלכלה ואת החיים לסדרם. אסור לנו סתם להלחיץ את עצמנו באופן מלאכותי רק בגלל שגייסנו 350,000 אנשי מילואים.

9. כל מדינה בעולם שמביעה כאב על מצב הפליטים בדרום מוזמנת לארח באופן זמני פליטים (סקוטלנד, מצרים, טורקיה וכד).

10. נמנעים ככל האפשר מנזק אגבי, אשר עלול לקטוע את הפעולה הישראלית לפני השגת הכניעה של חמאס.