מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דרעי: "צריך לומר בכנות - לא הייתה תוכנית כזאת"

יו"ר מפלגת ש"ס התייחס למטרות המלחמה ואמר לחברי סיעתו: "המטרה שמוסכמת על כולם היא שחמאס לא יישאר קיים, לא מבחינה שלטונית ולא מבחינה צבאית. צריך לומר בכנות, לא הייתה תוכנית כזאת. מכינים אותה תוך כדי קרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 17:38 ח בחשון התשפד

דרעי: "צריך לומר בכנות - לא הייתה תוכנית כזאת"
"לא הייתה תכונית כזאת", דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום (ב') למטרות הלחימה ולביקורת שהושמעה על חברי הקבינט. דרעי טען כי במערכת הביטחון לא הכינו תוכנית למיטוט החמאס לפני המתקפה: "המטרה שמוסכמת על כולם היא שחמאס לא יישאר קיים, לא מבחינה שלטונית ולא מבחינה צבאית. גם פה צריך לומר בכנות, לא הייתה תוכנית כזאת. מכינים אותה תוך כדי קרב. זה לא מהרגע להרגע. זה לא שהצבא מוכן והדרג המדיני צריך רק לקבל החלטות".

דרעי: "אין מתיחות ואין חוסר אמון"

דרעי הכחיש את הדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון: "לא היו דברים מעולם. יש קבינט מלחמה עם אנשים שיש להם המון ניסיון. הדיונים מאוד ענייניים. מקשיבים ומגיעים להחלטות אחרי ששומעים את אנשי הצבא ואת כל הגורמים. אין מתיחות ואין חוסר אמון".

אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו

"אין מתיחות ואין חוסר אמון", דרעי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

"מעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים"

"יש מערכה ארוכה מאוד לפנינו. מאוד מאתגרת" הוסיף יו"ר ש"ס. "אנחנו מוקפים אויבים מכל כיוון, זה לא פשוט. אנחנו לא רוצים לפתוח חזיתות נוספות". לסיום, חתם דרעי: "אני מלווה את הקבינט עשרות שנים ומעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים. אני שמח שקמה ממשלת חירום לאומית ואני חושב שכולם צריכים להצטרף אלינו. עם ישראל בארץ ובעולם נמצא תחת איום".

נתניהו וקבינט המלחמה

"מעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים", קבינט המלחמה, צילום: חיים צח /לע"מ