חיות פורשת מנשיאות העליון - זה מי שיחליף אותה

נשיאת העליון אסתר חיות פרשת מתפקידה אחרי כהונה של שש שנים בראשות בית המשפט העליון, וזאת בהגיעה לגיל שבעים. את מקומה ימלא באופן זמני המשנה לנשיאה - השופט עוזי פוגלמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 11:47 א בחשון התשפד

חיות פורשת מנשיאות העליון - זה מי שיחליף אותה
נשיאת העליון חיות | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, פורשת היום (ב') מתפקידה כנשיאת בית המשפט העליון. על פי החוק, עם הגיעה לגיל 70 חיות צריכה לפרוש מתפקידה. ברקע המלחמה, טקס הפרישה שאמור היה להיערך לחיות בוטל. מי שיחליף את חיות בתפקיד עם פרשיתה, הוא המשנה לנשיאה השופט עוזי פוגלמן, שיכהן כממלא מקומה.

המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן ישמש כממלא מקומה של חיות

מדובר במינוי זמני בלבד, לאור סירובו של שר המשפטים, יריב לוין לכנס את הועדה לבחירת שופטים ולמנות נשיא קבוע לבית המשפט. נשיא המדינה, יצחק הרצוג נפרד מנשיאת העליון, ובאיגרת מיוחדת כתב: "אני מבקש להודות לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המסיימת היום את כהונתה על כס השיפוט לאחר למעלה משלושה עשורים, שהחלו עת הושבעה כשופטת על ידי אבי - הנשיא חיים הרצוג ז"ל".

מלשכתו של שר המשפטים יריב לוין נמסר: "השר התקשר לנשיאת בית המשפט העליון הפורשת והודה לה על תרומתה הגדולה למערכת המשפט ולמדינת ישראל, ועל עבודתם המשותפת בחודשים האחרונים. השר לוין איחל לנשיאה חיות הצלחה רבה בכל אשר תבחר לעשות בהמשך".

הרצוג: "הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה מילדותה במעברה"

עוד הוסיף: "השופטת חיות, בת לשורדי שואה, הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה מילדותה במעברה ועד לכהונתה כנשיאת בית המשפט העליון, כאשת עקרונות ויושרה, בעלת אומץ לב ומנהיגות, ולא פחות מכך, רגישות רבה לאדם באשר הוא אדם" כתב הנשיא, וחתם: "בשם מדינת ישראל אני מודה לה על הובלת מערכת בתי המשפט ועל תרומתה העצומה לעולם המשפט".

נשיא המדינה יצחק הרצוג |

"הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה מילדותה במעברה", הרצוג. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90