מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות ההדלפות מהקבינט - המסמך עליו הוחתמו חברי הממשלה

חברי הממשלה הוחתמ ועל מסמך "שומר סוד", צעד שננקט בעקבות ההדלפות מישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני | נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו פועלים סביב השעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה. האחדות בתוכנו מעבירה מסר ברור לעם, לאויב ולעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 16:00 ל בתשרי התשפד

בעקבות ההדלפות מהקבינט - המסמך עליו הוחתמו חברי הממשלה
נתניהו בקבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

ממשלת החירום: בעקבות ההדלפות מישיבות הקבינט, שרי הממשלה הוחתמו היום (א') באופן חריג על מסמך "שומר סוד". נזכיר כי היום התקיימה ישיבת ממשלת החירום החדשה בקריה בתל אביב, בה קיבלו השרים סקירה ביטחונית על המצב מפי ראש אגף מבצעים, האלוף עודד בסיוק.

ההדלפות יופסקו?

ההחתמה על המסמך נעשתה לפי סעיף 35 לחוק יסוד הממשלה, ונתניהו מקווה שהחתימה עליו תמנע את ההדלפות מישיבות הקבינט. בפתח הישיבה היום, בהשתתפותם של חברי המחנה הממלכתי, עמדו השרים דקת דומיה לזכר הנופלים והנרצחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "זוהי הישיבה הראשונה של ממשלת החירום הלאומית. הצטרפו אלינו חמישה שרים נוספים - בני, גדי, חילי, גדעון ויפעת. אנחנו פועלים סביב השעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה. האחדות בתוכנו מעבירה מסר ברור לעם, לאויב ולעולם. ראיתי את הלוחמים הנפלאים שלנו שנמצאים עכשיו בקו החזית, הם יודעים שהעם כולו עומד מאחוריהם. הם מבינים את גודל המשימה. הם נכונים לפעול בכל רגע, כדי למגר את מפלצות הדמים שקמו עלינו לכלותינו. החמאס חשב שאנחנו נתפרק - אנחנו נפרק את החמאס".

הודעת הליכוד - וההברה של ליברמן

נזכיר כי אמש (שבת) הודיעה מפלגת הליכוד על הצטרפותה של מפלגת ישראל ביתנו לממשלת החירום, אביגדור ליברמן הכחיש את ההודעה. בחשבון הטוויטר שלו והבהיר כי יצטרף לממשלה רק אם ישתתף בקבינט המלחמה המצומצם: "אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר" כתב ליברמן, "אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה".