מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בתקציב של עשרות מיליונים: הממשלה תאשר את פינוי שדרות

הממשלה החליטה לאשר את פינוי שדרות. במסגרת תוכנית רענון שתמומן ב-100 מיליון שקלים על ידי משרד האוצר ומשרד הביטחון כלל תושבי שדרות יוצאו מהעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 20:45 כז בתשרי התשפד

בתקציב של עשרות מיליונים: הממשלה תאשר את פינוי שדרות
מכוניות שרופות מחוץ למסיבה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

היום השישי למלחמה: מאז פרצה המלחמה עם חדירתם של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, דווח באופן רשמי על כ-1,300 נרצחים וסך הפצועים הגיע לאלפים. במסגרת המלחמה שיגר ארגון החמאס אלפי רקטות לעבר הדרום וגוש דן, ומי שנאלצה לספוג חלק לא מבוטל ממטחי הרקטות היא שדרות. במטח רקטות שנורה הבוקר לשדרות נפצעו ארבעה בני אדם, שניים מהם, גבר כבן 30 וצעירה כבת עשרים נפצעו באורח קשה מרסיסי רקטות ושני גברים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל.

130 אלף תושבים יפונו בתקציב של מאה מיליון שקלים

היום (ה') יצביע הקבינט על תוכנית חירום לפינוי כלל תושבי שדרות בתקציב של מאה מיליון שקלים. במסגרת "תוכנית ריענון" של משרד האוצר ומשרד הביטחון, 130 אלף תושבי שדרות יפונו מהעיר. המהלך יוצא אל הפועל לאחר לחץ כבד שהופעל על ידי ראש העיר והתושבים, הבוקר אמר ראש העיר, אלון דוידי: "אנחנו נמצאים בעיר שכרגע לא בטוח להיות בה, אני קורא לרה"מ ולממשלה כולה - חייבים למצוא את הדרך לפנות ולדאוג לכך שבעשרה הימים הקרובים יהיה פתרון לכל מי שגר בשדרות, שיהיה במקום אחר".

ההחלטה לפנות את העיר שדרות מצטרפת להחלטה שהתקבלה כבר התחיל השבוע, לפנות את כלל תושבי עוטף עזה שמתגוררים בטווח של ארבעה קילומטרים מהגבול. במקביל בצה"ל נשקלת האפשרות לפינוי כלל תושבי העוטף בטווח של 4-7 קילומטרים מגבול רצועת עזה.